Nuffnang Ads

Wednesday, November 7, 2007

Dept Family Day 2007

Dept Family Day 2007

tahun ni aku merasa gak Family Day dept sirik. salunye aku join family day dept bespren aku je... this time buat kat resort bank kat PD. jumaat (2 Nov), dapat time off ptg sbb aku committee. ala2 kata je committee tapi aku tak involve sgt pun. setakat bwk barang2 dan join miting kira committee gak laa.. lunch hour bespren dtg amik aku kat opis sbb nk bwk gift budak2. so, balik umah kemas2 beg dulu. disebabkan ngantuk ya amat, kitorg bantai tido dulu (yg beria2 kata nak gi kul 3pm tu). last2 gerak kul 4.30pm tu pun sbb member enggaged ajeee ngan kekaseh terchinta dia tuu.. eehhehe! gerak ke sana ngan mood yg sunggoh ceria, siap nyanyi2 lam keter. oh ye, kitorg pakai baju yg sama - Fila ijau no.11. hehehe! on d way tu, Mat Naim lak kol psl nak register utk treasure hunt 17hb nie. kasik nama dan jugak nama grup skali - Green Hornet iaitu mengikut tema tahun nie (deepavali nie nak kena carik baju) . takde nak wat havoc cam tahun lepas laa.. haa.. sampai kat resort tu pun kul 6pm, kira lambat gak laa sbb terlajak ke eagle ranch..ehehe! aku pun koling2 laa committee yg lain, dah sampai ke blom. tgk masing2 br nak gerak dari KL, kira leh laa lepak2 luu kat resort..


haa.. ni laa resort tempat aku menginap selama 3 hari 2 malam. aku buat booking thru internet je - RM90 utk satu malam. kira tu paling murah laa. tu pun cuak takut tempat tak se-best mana laa kan.. sampai2 je, register kat kaunter depan. fuhh.. tempat ni mengingatkan aku kat KGSAS, umah lama dulu. pintu gerbang dia, panorama dia. sampai je kat parking, usha tempat keliling.. udara yg nyaman. sehingga lah.. aku tetiba rasa udara kat sini tak brp nak nyaman lepas dpt call dari seseorang mlm tuu..trus satu mlm mood aku out.. kembali mcm dulu. tu citer pasni, kita continue ngan citer resort luuu.. tgk kat parking, tak banyak keter means tak ramai org, cuak gak! sbb cam isolated jee.. tgk cam de mende kat dpn tu, usha nyer usha, rupenye de litar utk go-cart. dah letak barang serba serbi dan aku pun mandi lebih kurang, kluar dari situ kul 7mlm. koling budak dept yg lain, tanye kat mana dorang. rupanye de yg sesat jalan.. hehee.. bagi direction tapi sebab dah gelap, masing2 tak nampak jalan. last choice, bespren aku ofer diri nak amik dorang kat area teluk kemang tu..dh jupe dorang, leh lak singgah mkn kat Restoran Geliga tul2 tepi jalan. aku mkn nasik daging merah, member oder kueteow kantonis tapi tak brp beh katanye. last2 mkn otak2 jee. bak kata aku, arapkan pelayan je baju kebaya cantek..eheheheh...! then, gerak gi resort, tolong pe2 yg patut. yg klakar taim nak pacak banner, dah ler berat, leh melengkung lak tu kat tengah2.. hahaha.. nak taknak, kena gak pacak. tgk ler canner besok tahan ke tak! si shahrul lak tak mkn pe lagi, so leh ajak lepak gerai lak pahtu, member drive. sambil layan karoke bebudak kat situ, borak2 psl life dia. beh gak, jamming! then antor dia kul 11pm dan mata dah mamai2 memanggil katil..hehe.. dan tetiba...... phone call tuu... (refer to my posting - Suatu Janji).. dan malam tu, aku kembali mcm dulu.. sedeynye ati.. aku ingat berada luar KL, aku akan aman.. rupanye setiap kali aku kluar dari KL, mesti de je surprise utk aku.. sabo laa ati..mlm tu, aku tido dgn mata yg bengkak.. dan aku harap aku bangun dgn ceria utk xtvt besoknya.

pagi 3hb @ 7.00am.. aku bangun ngan perasaan tak brp nak bangun utk xtvt pagi tu..tapi kuatkan ati gak utk cuba senyom.. takkan aku nak sedey manjang! dan aku taknak bespren aku risaukan aku. mebi aku dah biasa mcm nie, sedey canner pun, mesti senyum utk org keliling aku supaya dorang tak sedey sama *thinking*. member tak folo skali, ngantuk katanye.aku siap2 lebih kurang ngan baju t-shirt free dept dan gerak ke resort kul 7.45am. masing2 tak siap lagi. banner aku tgk cam senget skit. then, bila sume dah kumpul, start laa xtvt senamrobik. mengah aku sehhh! lama tak excersize,mujo tak pitam. then bekpes mkn nasik lemak. xtvt memula utk bebudak br xtvt staff. tak ramai pun ada,kira cam ala2 kadar je. tapi beh tgk main tarik tali, klakar giler. grup aku habis2an nak menang sampaikan en.din kat blakang siap terguling2..abih xtvt kul 11.30am dan balik ke resort. member dah siap2, aku lepak2 jap sambil tgk henpon. aku ingat org tu akan kol, ceritakan kat aku pe yg dah jadik sebenarnye mlm tadi tapi takde..takpe la, aku faham! cuma aku tertanya2 je.. lam kul 1pm, kluar gi Teluk Kemang jalan2 cari mkn ngan 2 org lagi member. aku dah kenyang pagi tu, mkn sayur rebung je kat gerai mkn tu. sambil tgk keter myvi ijau yg dah modified, giloss! dan nouvo putih. ehehe.. cam cantik laa pulak. dah rewang2, balik resort ngan otak yg kosong. member dah ngantuk tapi aku wat paksaan temankan aku main go-cart. 8 round = RM15. sempat laaa aku layan 8 round tu! sehabis2 minyak aku tekan ngan perasaan mcm2. abih tu, balik resort dan tido. aku arap masa gerak ngan cepat supaya aku dpt balik KL dan buat pe2 yg aku suka kat KL.. dunia KL aku! hanya aku yg faham!

persembahan utk malam. sebenarnye punyer ler takde preparation. last2 ajak bespren jadik artis undangan utk grup kitorg .. beb, rina kata suara ko best! aku senyom bagi pihak ko yek. :D.. seblom tu, member dah sumbangkan lagu Kau Ilhamku, yg mana aku tak sempat nak amik video. sorik beb! .. sampai resort bank kul 7.40pm, kol shahrul, tgk dia bwk gitar ke tak. wahh.. sempat laa goreng lagu sedas dua.. kat luar, org len dah sibuk layan bbq. aku ajak member mkn skali tapi segan katanye.. last2 kena paksa gak. dan aku prasan, pakguard sorang tu asek nak menegur aku je. pekejadahnye! tapi aku neh jenis mesre alam, nanti biadap kalo tak balas tegoran org.. wat cam bese ler.. haa.. menu mlm tu, nasi goreng + ayam,ikan,udang bakar.. xtvt 1st, brader dept nie tunjuk bakat nyanyi dia. leh tahan gak laa.. then bespren aku. thanks beb! then de persembahan grup, grup aku iaitu Grup Pink Panther, bantai lagu seiring dan sejalan. tu ler yg leh aku pikir taim tu. then de cabutan bertuah. mlm tu aku tak brp bertuah sbb tak dpt adiah.ehehe..dah last2 game tu, member dah ilang kat lam keter, layan phone ngan daling dia. lagi pun, xtvt camni, tak brp nak kena ngan jiwa dia.hehehe..seawal pkul 10.30pm, abih sumer xtvt. ingat nak plan gi pool kat Tiara Beach Resort, kat bistro dpn tu tapi katanye bola pool ilang sebijik..boley guna alasan tu kee? dah takde port, balik hotel, aku bantai tido awal. kang tak tido, aku gak yg mengong.. dan sehinggalah pukul 1am. aku dapat call dari seseorang... hemmm....banyak yg aku bualkan dgn dia sehingga aku tak sedar masa berlalu... seandainyaa.... :(

aku tido pagi tu sekejap je.. sedar2 dah pkul 11.30am, tu pun member yg kejutkan sbb dia dpt sms dari ayang dia.. sempat gak lepak sbb extend sampai kul 1pm utk check-out. posing2 dpn resort dan terasa2 perut yg lapar.. ni gambar masa singgah mkn kat luar resort bank. aku pekena goreng pisang 2 ketul ngan air kelapa madu. member lak sepinggan kueteow goreng pedas ngan cendol.. then pusing2 cari ro dan gerak kluar dr PD kul brp ek.. rasanye kul 1.45pm kot sbb aku sampai KL kul 3pm dan tido tak hengat..




tu laa citer sepanjang wiken lepas.. citer minggu nie?

tungguu........

No comments:

Post a Comment