Nuffnang Ads

Tuesday, April 1, 2008

gathering harem..




edisi membawa perut ke rumah Abg TamingSari (yg botak belakang aku tu) yg kebetulan buat jamuan pada ptg Ahad .. mekasey bro, dap spegeti tuu ..!


Sabtu, 29 Mac 2008. Misi: turun Ipoh. pagi tu aku bangun awai sbb nak kena gi Ipoh jupe budak2 YM. nie lak tak sempat alarm aku nak bunyi, aku dah tebangun sirik. hehehe! salu cenggini laa kalo aku dah set lam paler nak gi mana2, sure tido tak lama..hehehe! member yg aku pesan suh kejutkan aku pun call aku gak suh bgn. ni gara2 takut tertinggal bas kul 1pm karang! fuh..! dekat kul 9.30am br aku bangun dari katil. mandikan Ben kucen aku yg dah bacem ke-4-4 kaki dia dan kemas beg baju. bespren kata nk lik umah, adey kelam kabut aku sapu umah tu. fuhh.. dia lik umah dkt kul 11 ngan mysayang dia tu. hehehe.. welcome to our house! then aku siap lebih kurang, kuar umah kul 12.15pm. naik teksi trus ke puduraya. tepat2 sampai sana, bas dah de kat bwh. aku pun check tiket dan trus lepak lam bas tu. kat seblah aku de org. kat mana tah, aku dah tetido. fuh.. sbb mlm tadi aku tido lewat gak. asek2 tejaga sbb bas tu cam slo lak aku rasa.. hehehe! Maleng (member kat KL yg 1st aku jupe kat KL) siap2 suh sms kalo dah sampai tol. aku neh dah lama tak gi Perak, mana tol pun aku tak tau. tapi de laa sampai satu tol tu, then bgtau yg aku dah sampai. sementara tunggu dia dtg, sempat laa aku tinjau2 keliling. sbb dulu aku dtg Ipoh, turun kat Medan Kit, skrg dah tukar ke Medan Gopeng. adey haii.. aku tunggu dorang dtg, then Maleng dtg amik ngan Adele. dorang trus bwk ke kedai Tok sbb sume geng ada kat situ. kenal2 ngan Duck (org 1st yg aku borak lam YM masa kes aku dulu), Intan (gepren Tok), Icha (anak KakIntan), Maca (berangan lelaki korea), Toyon (dianye trademark- alamak!), dan Tokwan (taiko @ tuan kedai). memula jupe tu mmg gagap2 gak laa aku sbb kenai dorang pun kat conference jer, blom jupe dpn2. sap okok jap sbb nak mik feel dulu.. hehehe! lepak2 kenai2 dulu then dorang ajak minum2 kat kedai dpn, masa nie br Kio dtg ngan awek dia. amboi laa.. malu2 nampak! then balik kedai Tok, Icha ngan Intan dah masak spaggeti. pekene spegeti dulu then br siap2 nak gi karoke. seblom tu, gi amik Camelia (dorang pgil dia Datin) kat Tambun. fuh.. meriah giler mlm tu ngan aksi Maleng yg tak tau jalan ke tempat karoke tunjuk lagak cam tau.. last2 keter kitorg laa yg paling lambat sampai.. ehehhe.! mlm tu buat besdey parti utk Adele sambil layan satu dua lagu.. seblom balik kedai Tok, sempat lagi singgah mkn dulu kat Medan Gopeng. pekena dinner lu yg dah lepas kul 12tgh mlm. pas mkn, ingat nak naik Cameron truih tapi Camelia kena balik. so kitorg decide balik dulu laa kira buat plan sok laa canner.. aku naik skali ngan dorang nk antar Lia, sempat gak rewang2 pekan Tambun tu sbb Lia nk tunjuk umah dia yg kat tepi lombong. dulu aku penah gi Tambun umah someone tapi dah tak tau celah mana umah dia. emm.. gamat sey lam keter bila Duck yg badan agak2 beraneka tu, tahan nafas tiap kali nak lalu bumper! :D ..dah hantar lia, ktorg bertiga borak2 then aku tak sedo terlelap kat seat blakang..hahahah! Duck tensen jer sbb dia borak ngan aku tapi aku tido..hahaha! pusing duk pusing, sampai kedai Tok dkt kul 4am. aku masuk dlm, tgk masing2 dah tebongkang, aku pun tukar suar trek, layan pc sampai dkt kul 5am. mata cam dah mamai2 br masuk tido, tapi tejaga2 gak laa sbb tempat baru..

Ahad, 30 Mac 2008. Misi: naik Cameron. pagi tu sumer telajak tido. aku pun sedo2 dah kul 9am. bangun trus capai okok lepak kat luar ngan duck n maleng yg tgh online - bekpes okok kata dorang.. hahaa! aku tanye dorang, mana dorang tido. de yg tido lam keter, dan ada yg tido luar kedai. fuhh! then aku bukak pc Tok, sempat online jap je then trus mandi. plan pagi tu beria nak gi Cameron cam ala2 tak jadik. gara2 sume bantai bangun lambat. tapi siap2 lebih kurang, kluar town. dorang decide nak gi gak without Tok.. then aku naik satu keter ngan Duck, Toyon ngan Lia. kitorg direct gi Simpang Pulai. janji nk jupe Maleng, Maca, Ad ngan Icha kat situ. skali kat area town, keter Toyon wat hal. tetiba temperature naik tetiba, bukak2 tgk air dah kering. tunggu2 sat, letak air balik. nampak cam ok. gerak laa ke arah Cameron.. skali kat tgh2 jalan lepas layan corner baeekkknye, dooomm!!! truih brasap keter. rupa2nye penyambung air ke enjin (aku taktau nama per mende tu) terbukak truih. Toyon cam rilek jer tgk keter dia dah berasap2 tu..fuh, mujo de air lam 2 botol. then diskas2, takyah laa naik Cameron sbb takut gak pe2 jadik kan, dah ler jauh atas tu. lagi laa naya kalo jadi pe2 atas tu, tul dak? on d way turun tu, singgah isi air lagi .. tapi isi air bukit. sempat laa aku merasa air bukit fresh sambil basuh2 paler. taim ni laa sempat laa bergambo ngan dorang2 neh. mcm2 kerenah. then gerak turun sbb nk cari mkanan. Lia suggest mkn kat Tesco Extra, kat foodcourt. aku pekena nasik ayam ngan air stroberi. nyumnyum! dah mkn tu, sempat pusing2 lam tu. tetiba laa kan, aku TERbekenan ngan satu jam Elle. harga asal RM260 tapi de diskaun dpt laa RM222. hehehe! slamat laa aku bli jam tu. memula nk usha jer tapi rasanye takde kat kl, tu yg aku bli. beli jam lagi! hehhe! kluar dari situ, tgk gng2 lain still lam tesco. so lepak lam keter laa sementara tunggu dorang. masa tu Tokwan call ajak gi umah Abg Tamingsari, katanye ada jamuan. woww, rezeki! dtg2 jer geng tu, rupanye Icha potong rambut. taim tu ujan lebat ya amat! gerak balik ke kedai Tok sbb kitorg tak tau jalan ke umah Abg Tamingsari. sampai kedai, Tok dtg n bwk kitorg gi umah bro tu. ramainyeeee chatters kat umah tu (rujuk gambar paling atas). leh lak aku pekena spageti walhal br je mkn tadi :P.. dkt kul 7pm, Bob ngan tunang dia, Ina pun sampai dari KL. dorang nak balik ke Sg.Petani mlm tu gak ngan Maleng. dah mkn, de laa sesi bergambo. gerak balik kedai tok, aku punyer ler malas nk mandi, tukar baju je. memula dorang ajak layan movie tapi intan kata nk balik awal. so, gegas2 kemas baju masuk beg. dekat kul 9pm, singgah mkn dulu pekena roti canai ngan air soursop. dkt2 kul 9.30pm br gerak balik kl tumpang Intan ngan Icha. borak2 laa psl chatters yg kitorg kenal.. tetiba dpt call dari bespren aku nyer mysayang, bgtau yg bespren aku tak sehat. alamak!! aku dah ler tumpang org. adey...! canner nak wat nie.. sepanjang jalan tu aku doa agar kitorg takde pe2 hal tgh jalan dan bespren aku tu tak pe2 kat umah.. sampai kl, aku cuba tunjuk pandai cari jalan kluar ke umah aku..hehehe! mujo jln yg kitorg lalu tu btol. sampai kat area umah aku dkt2 kul 1.15am. fuh! selamat laa aku sampai. naik umah, trus tgk member tu yg tak brp sehat. rupanye dia mmg keletihan dan aku masakkan sup segera ngan air neskepe utk dia. at least leh isi perut yg kosong tu.. dkt2 kul 2, aku masuk bilik .. dan guling2 sampai laa aku tetido..

so, itu laa pengalaman aku pestaim gi Perak sensorang dan dpt kenai geng2 YM yg selama nie kenai lam cf jer.. dan kenalkan, ni ler geng2 YM Perak yg havoc tak hengat.. hahahah! mekasey kat korang yg bawak aku jenjalan kenai bandar Ipoh tu.. dan jugak atas lawak2 korang yg aku takleh lupe.. de masa panjang umoq, kita jupe lagi.. hehehe! korang mmg BEH!! syabas mere bettey!


dari kiri: Maleng, Maca, Pak Duck dan Toyon (Geng Skandal), Tokwan (tuan kedai)
tiada lam gambar: Kio, Bob, Yellow
yg tak dpt datang: Ellyrocker, AbgPod


dari kiri: Ain (kwn Ina), Adele, Camelia, Ina (tunang Bob), Aku, Kak Intan
tiada lam gambar: Icha (anak Kak Intan), Aza@ rempah, BabyRiena
yg takleh dtg dr KL: Shila Rambo, Supa, Zuleita

No comments:

Post a Comment