Nuffnang Ads

Thursday, July 17, 2008

rumah aku!

My House.. My Own House!

aktiviti posing sambil sign buku amik kunci umah..

7/7/2008, Isnin - secara otometik, ari nie lam sejarah.. aku dah setelkan urusan amik kunci umah! hahahahah.. dan skrg aku dh jadik pemilik sah umah aku kat 1-5-5 Apartment Zamrud tuu..! yesss!! kebetulan lak aku cuti arinie, so leh laa gi amik kunci ngan Mayeng yg kebetulan balik KL. dah called cik ana n d geng nk gi amik kunci umah sesama.. excited giler weyy.. oleh yg demikian, nk citer ler serba sikit psl urusan umah neh.. pada 3/7/2008, bersamaan hari khamis, aku gi setel sume bayaran tunggakan segala macam bil brp tah aku dah lupe..hehehe.. rasanye dlm RM1k++ gak rasanye..hehehe.. leh lak aku lupe! bayar guna keditkad senang.. zassss.. hahahahah.. ok, ni nak citer psl umah skit. umah aku mengadap arah OUG yg mana mengadap highway ke puchong. environment pon ok, dpn tu ada Balai Polis Petaling..


rumah aku pada pandangan bawah, dari arah pool


12 Julai 2008: aktiviti beli lampu - weekend baru nie gi beli lampu kat sini, Houses Lighting Enterprise. sini banyak lampu yg kena ngan taste aku.. pahtu murah2 lak tu. pinar2 gak laa mata memilih tapi disebabkan aku dah ada choices lam paler, so agak2 kejap gak laa aku pilih itu ini. konsep utk umah aku mestilah konsep bunga2 dan sume yg aku nak ada kat kedai tu. bajek2 beli barang aritu, abih laa lam RM1200, berbaloi ngan apa yg aku nak. sedang aku duk pilih2 dan bayor tu, cik ana masih lagi memilih dan pening paler pe jenis lampu yg dia nak. last2 wat keputusan, dia nak gi ngan adik dia nanti. katanye senang nak pilih hah.. ikut taste dia, nak japanese style. semustinye japanese style, sumenyer kayu laa.. hehehhe.. so, antara lampu yg aku dah pilih kat umah aku ialah camni (nk save bajek). yg gambar 1st tu, utk ruang tamu, aku amik 2. satu lampu tu berharga RM79. murah kan??. dan yg kipas tu, aku guna utk bilik dan berharga RM169 satu.. senang skit, lampu ngan kipas skaligus hah..

No comments:

Post a Comment