Nuffnang Ads

Tuesday, March 22, 2011

air pasang pagi

aku kecik2 dulu, amat suka dgr lagu rakyat. lagu rakyat kenegerian dan lagu kanak2 .. lagu rakyat "ewa bule" (wau bulan) pun bley layan sbg lagu kanak2 gak la. salah satu lagu kanak2 yg selalu aku dgr adalah lagu Air Pasang Pagi selain dari Lagu Tiga Kupang. kira lagu ni lagu bedtime jugak masa mak dodoikan..hehe! skrg lagu jugak aku sing kat Ammar taim nak kasik dia tido. tu kalo aku sing lam bahse melayu laa, tapi kalo dah jadik caca-marba broken english nie, slamat laa. version cacamarba nie aku copy dari blog pakcikdin yg korang kalo nk baca kisah2 merepek, bley la masuk blog beliau. nak follow pun bley laa..


WATER ON MORNING
(AIR PASANG PAGI)

Water on morning
(Air pasang pagi)
Reducing at five
(Surut pukul lima)
Aunty wake up in the morning
(Nyonya bangun pagi)
Watering tree flower
(Siram pokok bunga)

Tree flower jasmine
(Pokok bunga Melur)
Plants beside limits
(Tanam tepi batas)
Duck producing eggs
(Itik bertelur)
Chicken is hatching
(ayam menetas)

Mister baba fall into drains
(Cik Baba jatuh dalam parit)
Miss aminah laughing scream scream
(Cik Aminah ketawa jerit-jerit)

Ride the train until kuala lumpur
(Naik kereta api sampai Kuala Lumpur)
Found wife cute hide under kitchen
(Jumpa isteri comel terselit bawah dapur)

dari blog penceghito : Pakcik Din

No comments:

Post a Comment