Nuffnang Ads

Tuesday, October 9, 2012

tunas kijang

Gabenor
Pelancaran Tunas Kijang
Jumaat, 5 Oktober 2012
 
Gabenor secara rasmi telah membuka pusat jagaan kanak-kanak korporat Bank dikenali sebagai Tunas Kijang Jumaat lepas. Dalam ucapan beliau, Gabenor menyatakan bahawa kanak-kanak adalah fasa yang paling penting dalam perkembangan kanak-kanak kerana ini adalah apabila kognitif dan kebolehan pembelajaran kanak-kanak adalah yang terbaik.

Gabenor dan pegawai-pegawai kanan Bank mempunyai peluang untuk melawat pusat dan memerhatikan aktiviti-aktiviti rutin yang dilakukan oleh kanak-kanak. Tetamu juga telah dihidangkan dengan persembahan pentas yang menarik oleh kanak-kanak tadika.

Tunas Kijang telah ditubuhkan dengan objektif menyokong usaha Bank untuk membantu pekerja dalam mengimbangi tuntutan kerja dan kehidupan peribadi. Kemudahan bertaraf dunia dilengkapi dengan program pembangunan bersepadu yang memberi tumpuan kepada pembangunan holistik kanak-kanak, sekali gus memastikan kanak-kanak lebih bersedia untuk menghadapi cabaran hidup.


Ammar Aryan
Tunas Kijang memulakan operasinya pada 5 September 2011 dengan jumlah 158 kanak-kanak. Sehingga hari ini, enrolmen telah meningkat sebanyak 60 peratus kepada 252 kanak-kanak. Seramai 82 tenaga pengajar terlatih dan 20 pengurusan yang berdedikasi dan kakitangan pentadbiran menyokong operasi Tunas Kijang. Tunas Kijang menawarkan perkhidmatan penjagaan dan pendidikan kepada tiga kumpulan kanak-kanak:

Kumpulan Bayi (2 bulan - 24 bulan)
Kumpulan Kanak-kanak (2 - 4 tahun)
Kumpulan Tadika (4 - 6 tahun)


*terima kasih kepada google translation :)*

No comments:

Post a Comment