Nuffnang Ads

Monday, September 24, 2007

plan?

ari nie cam blur lak palotak aku nak citer psl pe. tadi dah ada idea. tapi bila cam intenet asek heng neh, pahtu asek laa pop-up request paswed, panas ati lak aku. ilang serta merta skali ngan idea. dah de idea lak, ngah nak taip, bos kuar masuk bilik. owh ye, ari nie bos aku dah back in the office. bermula laa idup aku ngan bos sorang neh. tah ler, dia diam jer ari ni. aku agak samada dia ngah alami monday blues, atau pun still rasa weng2 sbb baru balik dr obesi, ataupun dia takde mood nk dtg keje tapi kena dtg gak. dia diam ok gak dr bising pahtu bebel2 kalah pompuan. lagi pun cuaca lam opis ari nie sejuk je. tapi aku tak ngantuk lak compare ngan minggu lepas. pdhal brp jam je aku tido mlm tadi.. eemmm .. hokey laa, nak citer laa xtvt wiken aku ari tu.. mcm2 ada..

--> (gambar hiasan semata-mata seblah nie) sabtu - pada asalnye aku nk datang opis ptg tu. kad raya bos blom siap lagi aku print. ngan tempat aku cam tempat kucen nak branak pun ada. plan dah ok laa malam seblom tu tapi bila fikir2 balik, takpaaa lah. nanti2 laa leh wat. so punyer mamai aku tah lupe lak bangun kul brp. tapi yg aku ingat, aku layan citer industan - ALAQ tghari tu. lam pada tgk citer tu, ngah pikir nak gi opis ni nak ngan taknak je.. last2 aku duk dpn tv sehingga laaa de timbul plan iaitu gi shah alam. member kata ok sbb cam tingin lak nak mkn nasik briani kat restoran syed tu.. angkat ponggong then aku pun cincai2 mandi (taklaa sampai tak sabun), terus siap2 laa.. bese laa aku, siap tak lebih dari 10 menet je. dah siap, aku tgk member duk kedek2 lagi terai baju. aku kata dah ok, dia kata tak ok laa .. itu laa.. kaler lah.. last2 aku bio je laa dia. kang aku kata ok dia still kata tak ok gak.. bih tu canner. aku pun masuk laa bilik sambil kata pe tah, aku cam lupa laa.. tetiba member saun "kunci keter ada ngan aku"... desushhh.. aku tau laa tu keter dia, tapi jarang arh dia sebut psl tu. tah, aku yg terasa sgt ker atau mmg dia mean it. tapi dari cara aku jwb balik ckp dia tu, aku memang terasa pun. ye arh, aku ni nompang.. tunggu laa aku de transport.. weng-weng jupe kat simpang je laa.. hahaha.. spt biasa, aku pun capai kunci umah, pakai kasut, blah gitu je. aku neh ikut angin gak, kadang2 aku wat bodo je, tunggu. tapi silap ari, aku blah je. tu still aku yg dulu. hahahaha.. payah nak lari dari tu walopon aku kata nak ubah tapi takleh gak berubah! :D .. kluar dr umah, aku tak tau mana nak gi sebenarnye.. fikir nyer fikir, hah.. gi KLCC.. hahahaha.. (beb, akhirnye lu tau jugak gua gi mana!). slamber jer aku naik tren, turun kl sentral, naik putra lrt. beh gak rewang sowang2 nie.. alaa, dulu sebelom aku kenal member aku neh pun, aku jenis lone ranger. tapi skrg nei kena ati2 laa sbb aku bukannye sehat pun. round2 satu klcc tu sampai laa berbuka. lepak kat tasik dpn tu sambil tunggu waktu bebuka. teguk coke + mineral water, aku rembat 2 batang one shot. angin gak perut neh tapi takde lak aku rasa lapar. lepak kat luar tu, leh tahan gak laa sejuk psl pakai short. hehehe.. balik tu, singgah kl sentral sbb aku rasa paler aku weng2 masuk angin. singgah mkn kat foodcourt atas tu kejap. kasik alas perut seblom balik umah. sambil nak tunggu train tu, teringat lak kat seseorang neh. slamber jer aku dial nombo tepon dia, halemekk dia angkat laa pulak. aku borak cam biasa laa.. br tau yg dia kawen bulan May aritu. sempat laa say hi hi kat hasben dia. org wakaf tapai.. nanti de masa, leh jupe dia kat kl nie. insyaAllah! letak je phone, train pun ada. sampai umah aku terus masuk bilik, on pc. layan mentel je kalo duk kat umah, nak2 lagi lam bilik aku tuh.. hish... aku tido tak mlm tu? emm... agak2 tido gak kot..hahahaha...


<-- satu-satunye games yg melibatkan pergerakan fizikal yg aku leh layan. heheh..

ok.. sambung citer ari ahad lak. lupe lak jugak aku bgn kul brp tapi rasanye lam 12 lebih laa. tgk member ngah sapu umah, giler lama tak sapu. last skali aku sapu umah tah bila laa.. leh compare bilik aku ngan lantai dpn, giler 2x5 berabuk. canner laa aku leh idop lam bilik tu. hokey! bgn2 je aku rasa dahaga. dah brp kali aku gi dapur, wat pangai nak minum air . kalo ikutkan aku sorang, mmg aku slamber jer menom air sejuk lam peti tu. nak2 de air coke botol beso lak tu. perghh.. nyaman ya amat tuh.. member duk brp kali usha/tanye aku samada aku dah menom air lom. aku sabo, sbb kata org, sabo tu separuh dr iman.. heheheeheh... air tu tak jugak laa aku menom. duk layan tgk citer sambil wat rusuhan bosan duk umah. tgk tv sampai ler aku rasa cam bosan, ajak lagi skali member gi shah alam. ngan pikap lagi cerdas dan cergas, trus gi mandi. siap2 lebih kurang, amik shortcut ikut NPE trus ke shah alam. sampai batu 3, leh lak nampak eksiden. tah semalam, takde ati perasaan lak aku tgk org eksiden tu. salunye aku cam gerun2 tapi aku wat bodo je laa.. jalan! .. first port gi potong rambut. fuh.. lega tengkuk aku. wat spiky pendek! lagi pendek lagi ngam psl lambat skit panjang dan amik masa gak nak panjang.. heheh.. sambil2 tu lalu laa kat gerai2 blakang kompleks PKNS tu. banyak gak yg menarik tapi takde beli pun. yg aku beli, kopok lekor ngan cempedak goreng je. tu pun ala2 cam nak wat sahur jee. tgk jam dah 6.30ptg. trus gerak gi restoran syed kat seksyen 3. mujo laa ada tempat kat tepi. oder nasik briani ayam goreng, air teh o es, coke satu tin ngan air kosong. member lak air te o es limau ngan air suam. masuk jer bebuka, sume air tu aku menom. dahaga ya amat laa. salu nyer kalo rasa dahaga gini, tak lama laa aku cuti poser.heheheh! mkn nyer mkn, abih gak nasik aku. ayam je tak abih maka ke pinggan member sebelah ler jawabnye.. segala xtvt mkn tu siap sepenohnye pada jam 8.10mlm dan strusnye kitorg gegas gi Kompleks PKNS sbb de satu keje lagi kitorg tak wat.. heheh.. pe dia keje tuu... ? ahaa.. xtvt merasa kue raya! hahahaa.. sebenornye masa raun2 tadi kat kompleks pas potong rambut, de laa nampak kue nei. nama nye tah laa pulak, tak tau tapi yg tau, kue tu nampak cantik dan cam ala2 sedap laa... member wat stunt drift dpn pada parking kfc. leh lak park kat zon tunda. aku kata, takpe, takkan kena tunda sbb dah mlm. so, dpt laa park kat tepi tu, ngam2 je. mujur takde keter kat bakang masa drift tu.hahahaha..! member cukup nye cuak ngan aku. park je keter, trus ke tempat tujuan. mmg sedap woo kue raya tu, member siap beli 2 bekas. satu kue cantik (aku bg nama lah) ngan kue makmur feveret dia. pas beli tu, masuk watson ke guardian tah, salu laa aku lupe, beli barang2 keperluan. lam banyak2 barang, member beli kaler rambut.hehehehe.! aku lak, tah mende kecik2 je beli tapi kena rm80 .. mujo laa Alliance card ada..ehehhe. pas beli tu, trus gi The Summit, layan pool laa pe lagi. aku tak sure kitorg sampai situ kul brp tapi tau2 nk balik tu dah 12.10tgh mlm. member dah kit blakang, aku menten je. lagipulak dia yg nak drive. ish..ish.. ish.. sampai umah dah kat kul 1, lepak2 luu aku leh laa tido kat kul 2.00pagi.. tu je laa alkisahnye citer wiken aku. wiken nie lak, cam pack je sbb besdey adik aku ahad nie, ngan majlis buka puasa umah member pun ahad nie. tgk ler canner, aku adjust2 plan aku tuh..

No comments:

Post a Comment