Nuffnang Ads

Friday, September 21, 2007

bajet gaji?

ari ne aku nak citer psl kes duit aku tak lekat kat lam bank.. bulan nie aku sengkek tul! lam akuan aku as at today tinggal lam 50hengget jer.. nie sbb aku balik kg tah pe2 aku spent sampai abih RM400! huhhh!! tekejut gak aku. pdhal takde mende pun yg beso2 aku beli. lain ler aku beli mas intan berlian! perghh.. giloss tul! gi singapore ari tu pun, takde ler banyak aku guna. setakat beli t-shirt 4 lai ngan mende2 lain tu, takde ler sampai abih rm200. per laa nak jadik ngan aku neh. utang citibank dah cecah RM3000 ++.. nie ler bahyer de credit card. sib baik laaa Alliance Bank punye creditcard aku tak guna sesuka ati. tu pun bil tepon aku dah setel aritu (hasil korek ASB) .. ayyakk.. aku dah janji taknak amik tapi tepaksa gak amik.. mujor ler tolak gaji bulan2. fuhh! bekap tuh!

semalam lam miting kat sini, annouce akan ada kenaikan gaji. brp banyak tu, bwh 20% laa.. alhamdulillah.. ngan bonus sebulan gaji before raya lagi. flexi claim yg ari tu lam RM650 pun akan dapat skali ngan gaji. banyak tul aku nak setel neh. nak plan utk umah baru lagi, banyak barang nak beli. lampu tak setel lagi. paling2 kena bajek lam RM3000 gak utk umah baru. silap2 lagi skali aku wat loan ngan koperasi. plan moto lagi. adehhh.. banyak lak plan aku tahun ni sebelom masuk tahun 2008.

2008 ...? hehehe.. plan baru laa pulak...

No comments:

Post a Comment