Nuffnang Ads

Friday, November 23, 2007

TH 2007

Mana aku menghilang selama 2 hari nie? Haaaaa… jue demam! Dan dpt mc selama 2 ari. Jarang aku mc dan tahun nie aku Cuma mc 3 ari je. Yg 1st tu aku lupe bila masa aku dpt mc tapi yg aku tgk lam system cuti, mmg ada mc satu ari. Tah canner aku leh dpt mc tu pun aku dah lupe..hehe.. ni pun sbb tak larat nk gi kerje. Cemana aku leh demam? Aku pun tak tau sbb aku mmg jarang demam dan salunye kalo nk demam pun, kebah kejap jer..mebi sbb aku tak cukup rehat dan aku kena ujan.. tah, kali nie lembik lak badan aku neh. Gi jupe dokte, suhu naik 38darjah. Dan pressure aku turun ke 84/57. ru kira di bwh paras normal laa tu. Lagi pulak salu nyer pressure aku antara 90-95. tu kebiasaan laa. 2. tapi kalo bwh dari tu, dah jadik tak biasa..hehheh..selama 2 ari demam nie, abg botak dtg temankan aku waktu lunch. Mekaseh abg botak! :D ..wat susah2 jee dtg .. ni mata aku bengkak (saat aku ngah karang posting neh @ 3.50am pagi tadi) dan aku tak tau samada surut ke tak sampai besok pagi. Adehh.. canner ler leh bengkak mcm nie..hehehehe.. dan sepertimana dijanjikan, posting treasure hunt 2007 -> KL-Lumut. Hehehehe!

17/11/2007 (sabtu)

Seawal 4.30am kitorg ber-4 sume bangun dgn bersemangat. Sempat laa lepak2 luu sementara tunggu member bersiap. Segala barang2 dah siap packed mlm tadi. Owh ye, mlm tadi gi mikveli beli barang2 keperluan utk gi Lumut. Segala cikedis ngan keperluan utk dinner kitorg beli. Dah siap2 sumer, kitorg bergerak turun dr umah tepat kul 5.30am dan kat parking tu ler kitorg menampal stiker kat keter. Takde laa koyak sumer stiker tu sbb nanti payah nak tanggalkan. Dan gerak ke bank kul 5.40am kot. Tak sure lak taim tu kul brp. Sampai kat parking bank dkt2 kul 6 dan blacky di posisi nombo 10 kot dr keter2 kat depan. First thing kitorg buat ialah mencari breakfast yg diprovide. Menu pagi tu – Sandwich tuna & sandwich sardin serta air mineral. Cukup ler wat alas perut. Last briefing seblom bertolak start kul 7.15am. serba sedikit dpt penerangan psl laluan yg akan kitorg lalu. Then ada sesi fotograp bersama senior officer kat bank nie. Yg menariknye, kitorg bergambar ikut suka jer.. Hehehe..

secara officialnyer kitorg bertolak ke Lumut tepat kul 8.05am. perjalanan ke sana agak membosankan sbb jalan yg banyak ngah repair. Dan bagi menghilangkan bosan, aku main lambai2 mana2 keter yg kitorg dah lintas.hehehe.. member gelak jer ngan pangai aku, alah, kalo marah, takde ler aku wat.hehehehe.. first place kitorg pergi ialah bukit beruntung kot. Cari klu kat situ. Then ke rawang, seblum teruskan perjalanan ke tanjung malim. Dari situ bergerak ke bidor dan jugak ke teluk intan. Salah satu tempat yg aku mmg nak tgk dan jugak nak pegi ialah menara condong, salah satu keajaiban. Haa.. ada satu kejadian mengerikan bilamana member nak corner kat tepi menara condong tu, tetiba keter bergegar. Aku tgk member, member tgk aku… alahaiiii…. Member terlanggar bonet dpn keter Honda uncle India yg park kat tepi jalan. Member dah ler fobia ngan eksiden tetiba lak kena lagi sekali . adehh.. calar dari dpn hingga ke belakang si blacky! Beria2 member say sorry kat uncle tu. Mujur laa uncle tu sporting, dan tak marah2. member nak bayar tapi uncle tu menolak. Berkali2 dia say sorry, aku lak tak tau nak wat per sbb salunyer kalo kena mcm nie, otak aku trus kosong. Adehh. Sian blacky! dan time kasih gak kat uncle tu sbb tak marah2.. kalo org lain nie, sure dah kena pau 2-3ratus neh.. member dah down, tak sangka eksiden lagi.. tapi games tetap on, kitorg punyer ler menjajau2 cari jawapan utk soalan2. kena lupekan kejap psl blacky,, tah sampai area mana tah, siap turun beli jambu. Walamakk.. banyaknye jambu. Sempat laa beli sebungkus skali ngan colek (utk stok mkn kat hotel). Then aku prasan satu keter yg pakai stiker no.10 neh, mmg dari awal lagi duk cari psl ngan keter kitorg. Asek main himpit pahtu ikut suka dia jer main cantas2 keter org. huh! Jaga ler.. siap ko kalo aku tau ko sapa!

Perjalanan ke lumut mmg memenatkan sbb panas ya amat. Kitorg sampai kat checkpoint tepat kul 4.15pm dan terus ke hotel pastu. Sempat laa aku ngadu kat pihak urusetia psl keter no.10 tadi. Puah ati aku! Ingatkan dekat ler Swiss Garden Damai Laut tuu ngan pekan. Skali hingga ke ceruk mana tah, siap lalu kat utan lagi ..dah ler minyak lagi satu takuk akan empty.. fuhh.. giler jauh ke dalam, nk ke jln kluar pun amik masa 30 menet.. sempat laa melambai2 kat monyet2 kiut tepi jalan..hehehe.. owh ye, sepanjang perjalanan, aku ngan member slamber je smoking sbb taknak ngantuk. Dan sampai kat hotel dekat kul 5pm. First thing, kena check-in dulu. Dan seterusnye prepare bunga okid utk dinner. Perut lapar, sempat gi mkn kat café hotel. Giler mahal – bayangkan laa charkuewtiow sepinggan dah rm18.. fuhh! Member blanjer.. mekaseh bespren..i owe u! dah ler service slow, aku oder lain, dpt mende lain.. tunggu kuewteow pun dah dekat sejam. Mujo ler de panorama menarik kat dpn café. Leh tgk laut, tgk org mandi kolam. Satu jer tak beh masa tu, sbb de yg wat pangai.. bengang tul aku! Member suh aku sabar, tapi aku salunyer tak sabar..ehhehehe…

Dinner – mlm yg ditunggu2 utk lihat per laa bebudak nie akan pakai. Siap turun ke tepi pantai tu jam 7.30pm. kitorg dicalonkan utk best dress grup.hehehe.. Memula DG memberikan ucapan tapi aku bantai borak ngan member. Then dpt call dr abg botak yg ngah on d way balik kl. Mamat nie pun sorang, leh lak dia balik ari kl-ganu-kl lam masa satu ari. Mesti penat giler. Aku pun temankan dia borak sampai ler ke acara main limbo. Mat naim masuk gak dan dpt laa adiah tali sangkut tag nama. Hehehe.. aku malas nak join mende2 gitu sbb nanti kang giler glemer lak. Persembahan oleh grup jemputan mmg menarik, mmg class! Menu dinner pun menarik, Cuma aku mkn udang bakar ngan ikan jer.. yg lain tak amik lak.. emm.. Kat tepi pantai mmg beh..yg tak beh, bila aku tgk bebudak yg berpakaian tak brp nak menarik pada pandangan mata. Ish.. kot yer pun tepi pantai, takyah laa gitu sekali..korang tak sejuk ker pakai berkemban mcm tuu ker? Ishh.. sementara menunggu cabutan bertuah, aku ngan member lepak kat tepi laut sambil dgr bunyi ombak! Tetiba ati aku sayu… teringatkan seseorang dan sesuatu. Dan aku pun call org tu, ckp per yg aku rasa masa tuu.. tgk bulan sabit di langit, ditemani oleh bintang2 .. dan sayu ati ini… apa akan jadi dgn aku nanti.. I can’t fix something that already broken! Dan aku menangis…. Sedihnya idup aku! … member lak ngah call laling dia.. sementara lepak2, bro dtg borak dan sempat laa pau okok sebatang.hehehe.. mlm ni takde plan sbb sumer tutup kul 1am.

Dah puah borak2, aku gerak ke meja semula. Masa nie tgk slides sepanjang perjalanan kitorg satu ari tadi. Klakar pun ada! Dan kitorg yg tercalon utk best dress grup diminta ke hadapan dan dpt no.2. heheh. Cukup ler dpt rm50, at least dpt cover duit minyak..ehhehe.. last entertainment mlm tu, grup jemputan nyanyi 3 lagu dan masa tu sumer wat xtvt bebas. Aku bantai nari ngan member, ikut suker kitorg jer.. alah, bila lagi nak dpt taim2 mcm nie kan..? tul tak? Lepas sumer bersurai, aku temankan member borak kat phone kat tepi pantai. Kalo tak sbb dah kul 1.30am dan kat tepi pantai, mau gak lepak sampai pagi kat situ. Heheh.. balik bilik, suli ngan naim ngah tgk tv. Suli ni pun satu hal, leh lak dia nak tido lam bilik kitorg.. ikut suker ler, yg pasti aku takmo tido aku kena kaco. Member lak ilang tah ke mana ngan phone.. aku lak, call org tu, temankan dia lam bas. .. dan dkt kul 2 lebih, aku pun guling2 ataih katil dan tak sedo bila masa aku tetido. Dan aku gak tak sedar bila masa member aku neh balik bilik. Sempat gak laa taim jam kul 7.30am sbb nak gi breakfast.. Sampai ler ke pagi aku tido ngan takde mimpi. Letih sgt, otak tak leh nak mimpi kot..heheheh..


18/11/07 (ahad)

Seawal kul 7.45am, tido aku dikejutkan oleh deringan tepon. Sapa lak laa yg kejutkan pagi2 neh.. masalahnye, hp aku yg aku dah time jap 7.30am tak lak bunyi.. hehhe.. kalo dah sound no.1 jer, mana nak dgr, tul tak? Hehehehe …ooo.. rupenyer mat naim kejut kitorg, nk ajak gi breakfast.... aku pun ngan mamai2 bangun mandi dan bersiap2 nak gi breakfast.. tempat breakfast adalah tempat yg kitorg mkn semalam. Aku Cuma amik nasik lemak ngan bubur jer. Then xtvt bebas. First thing, mesti bergambo area hotel … menariknya tempat nie, damai jer. Sesuai dgn namanyer – Damai Laut. Heehehe.. kitorg gerak ke tepi pantai, sempat laa bergambar. Sambil baring2, tgk laut yg jauh kat depan. Mentel aku neh kalo asek tgk laut jer.. dah ler panas .. hehehe.. tgk kat board, dpt complementary utk main bbrp games yg dorang sediakan kat situ.. haaa.. xtvt berbasikal..

Ngan beria2, kitog gerak ke parking tempat nampak basikal semalam.. masing2 tunjuk aksi, nak2 member aku, siap wat aksi rempit dia.. hehehe.. mat naim lak wat aksi stuntman dia tu.. terkekek2 kitorg gelakkan dia.. terserempak ngan grup Apam yg ngah duk lepak2 kat herbs garden. Yg Indian guy sorang tu ajak kitorg cycling ke bwh.. wah.. cam menarik.. best sgt bila basikal turun bukit.. hehehehe.. lama dah aku tak naik basikal sebenornye.. wat aksi lepas tangan! Mujo tak tersungkur..hehehehe.. masa turun beh laa, bila taim nak heret basikal naik bukit, nauzubillah, dahaga ya amat.. tgk bbrp buah keter dah turun. Dah checkout rasanye. Dan kitorg still terkial2 nak naik bukit. Dahaga toksah cite laaa.. mau pitam taim tu .. aku ngan slamber tahan keter2 yg lalu, mintak air mineral. Sempat laa dpt 2 btol seblom member jatuh pengsan. Tak sangka lak dia leh pengsan! Cuak aku sbb salunye dia pitam tak mcm nie, sampai sesak2 napas. Muju de van pekerja hotel yg lalu dan jugak manager hotel yg ngah on d way gi main golf. Sampai kat hotel, member diletakkan atas kerusi roda sementara staff kat situ carikan bilik terdekat utk member. Aku cuak sbb takut dia kena heart attack! Ya Allah… selamatkan kawan aku neh.. masa tu dah kat kul 12 lebih. Peserta2 lain ramai yg dah gerak balik.. mujo de committee yg setuju nak drive blacky..

<- gambar sebelom kejadian. Sementara tunggu member recover skit, aku pun balik bilik, pack sume barang. Sempat lepak bilik sementara kasik taim utk member tido. Dah sumbat sumer barang lam beg, kitorg check-out bilik tuu.. barang sumer dah bwk kluar. Bro zairol tolong drive blacky.. mekasih bro! (bro zairol neh adalah bro yg kitorg tumpang umah dia masa kat London dulu).. aku gi jengah member sambil bwk baju utk dia salin. Baju dia pakai pagi tu dah kotor kena pasir, dah bacem baunyee.. urghh! . Suh dia bersihkan badan dan bersiap utk gerak. Memula mat naim patutnye naik keter lain, tapi disebabkan saiz kitorg nie kecik2, muat laa 3 org kat blakang. Perjalanan balik aku rasa jauh sgt.. patut ler, salah signboard.. yg aku sedar pas tido ala2 ayamas neh, aku tgk satu signboard – Ipoh / Alor Setar. Patut laa lama jer.. ke tol Jelapang rupenyee… dan perjalanan tu diteruskan dgn kepanasan. Bro pun menten jer bwk keter. Blacky pun tak wat hal. Member dah fully recovered Cuma kaki dia krem.. tu pun sbb semalam nyer perjalanan dan dia pun tak cukup rehat. Tido pun kul 6am disebabkan borak ngan laling dia..hehehe.. org berchenta laa katakan.. aku faham sgt2 laaa.. .. Haa.. de citer menarik masa on d way balik. Kat area mana tah, ngah speed line paling kanan, tetiba de laa sebuah keter itam (aku rasa Mazda kot), main cucuk2 dari belakang. Siap main lampu lagi.. Hek eleh.. dah tau line tengah ngah de 3 buah keter berderet, lagi mau kitorg gerak ke tepi. Sabo laa skit.. ish… bro rasa panas ati kot.. leh tgh2 rempit tu, bro tekan brek.. hahaha.. menjajau keter blakang. Nak sgt kurang ajo main rempit2.. dah tgk line clear belah tengah, keter kitorg pun gerak ke tepi tapi sempat laa mazda tu himpit.. hishh..mmg kurang ajo! Mencarut2 laa kitorg.. ish.. tak hormat tul kat pemandu2 jlnraya yg lain.. singgah jap kat hentian tapah utk mkn tghari yg dah jadik mkn petang. Menu aku – nasi ayam ngan coke. Kenyang gak laa.. sempat laa beli jambu lagi buat buah tgn balik umah..



At last, kitorg sampai gak kl. Bro stop kat bank sbb keter dia tinggal kat situ. Then gi antar mat naim ke pandan mewah. Leh lak aku salah jalan, nk gi ke ampang.. hehhee.. canner ler aku leh salah jalan neh! Member hangin gak laa sbb aku beria2 kata tau jalan..ehhehe.. jgn laaa marahhh… :P .. dah hantar mat naim, terus gerak balik. Sampai umah dah dkt kul 9pm. Letih giler badan dan aku tido awal mlm tu sbb besok nak kena keje. Org lain cuti, aku gak laa kena keje.. hehehehe.. nasib laa, cuti dah abih.. dan sebagai ganti, aku dpt mc 2 ari nie laa..heheheh…

No comments:

Post a Comment