Nuffnang Ads

Monday, November 12, 2007

xtvt hujung minggu

Sabtu, 10 Nov 2007

Sunway Lagoon! bgn awal2 pagi (takde ler awal sgt) @ 6.30am je.. tu standard bangun gi keje tuu.. . tu pun sbb kena tunggu turn mandi. kejutkan member aku luu, aku rasa dia gayut sampai lewat pagi nie, tgk drpd cara dia tido..hehehe..! siap2 pakai pakaian yg aku rasa cam menarik laa utk xtvt kat tempat mcm tu. baju t-shirt putih (Diadora - beli mlm tadi kat Jusco) ngan shortpant. member pun sama gak, cuma dia ngan feveret dia laa, itam. kata nak kuar kul 7am, leh lajak kluar kul 7.30am..ehehhe.. dah ler naim tu committee..eheheh.. pahtu lak tah canner, gamaknye gara2 tiket free kot, boleh sesat kat tempat parking. tak sangka lak Sunway Pyramid skrg nie de parking baru. dah ler tu, tempat nak register masuk lak belah lain. mujo de bro yg sanggop tompangkan keter dia ke tempat register yg aku tak penah2 tau belah situ leh masuk.. ish ish ish.. sampai situ pun dah dekat 8.30am. aisehhh.. memula budak 2 org tu gi register, aku ngan member jalan2 laa. dorang dpt lunch set, menarik gak laa.. haa! gi amik bekpes iaitu nasik lemak ngan ciken beger. makan pagi tu penting supaya tak kena gastrik..eheheh. mkn tak abih sbb pagi2 bantai banyak camtu,mana leh sumbat perut, ye tak? received call dari org tu, moga perjalanan dia ke Melaka selamat. haa.. xtvt pertama, senamrobik. mujo dah de skill, takde ler segan sgt nak aerobik dpn org.. ewahh! :D .. berpeluh2 gak laa walhal takde ler lama sgt senamrobik tu. then, tetiba member ckp de Nabila, Hakim & Ariff kat situ. menjajau aku carik. rindu kat budak2 tu (nie budak2 yg aku tompang umah dorang kat London dulu) ..Nabila dah kurus, Hakim dah tinggi, Ariff mcm tu jugak tapi pemalu. yg made in London takde lak dorang bwk.. aiseh.. hehehe.. pas jupe budak2 tu, rewang2 carik port. yg menariknye, member laa.. dia leh bwk 2 kotak sampoerna tapi lighternye leh dia tak bawak.. adehhh! :p menjajau laa aku carik lighter ngan budak2 yg lalu lalang..haaa..dpt mangsa tapi budak bank gak. alah, aku kannye tak bese ngan budak nie.ehheheeh..!

pusing nyer pusing, jupe port kat tepi semak tuu.. lepak sambil bantai sebatang dua br gerak. tapi aku de nampak UniKL buat family day kat situ gak. eh eh.. cam tau seseorang keje kat situ. aku pun terai luck laa, kot2 dia ada. hah! kebetulan, mmg dia ada. ni laa taimnye nak kenalkan dia ngan member aku neh. then cari mana dia lepak, jupe laa dia, kenal2lah ngan member aku. hehehee..dorang neh kenal lam tepon je, dpn2 lom jupe lagi kot..hehehe.. kisah lama usah disebut lagi. hehee.. borak nyer borak, cam dulu2 gak. dia still mcm tu.. ramah cam dulu gak.. hehehe.. sambil2 tu, tgk team dorang ngan tema pirates. bespren aku dah teruja sbb itam putih. hehe.. then dekat kul 12 tu, br gerak. dia pun nak kena catch flight ke sabah malam tu jugak. mekaseh atas segala nasihat awak tuu.. insyaAllah, saya ingat.. ;) aku pun pas salam lebih kurang, gi amik lunch. lepak ngan budak gym sambil member mintak pendapat psl exercise. start next week, jadual sume tukar. banyak masa kat gym je, pool tu tgk taiming tul2 br nak gi.. aku pun join skali - utk build up muscle lengan ngan perut. woo dapat badan cam Angelina Jolie dah ler..eheheh. dari dulu lagi nak tgn de ketul2.. ewahh..! yg penting, kena disiplin. hayyaa! bab disiplin ni yg aku lemah skit.. heheheh..

then de cabutan bertuah. aku duk tgk je laa. tgk ke tgh2 laut buatan tu hah.. tgn org yg slambe berbikini lalu dpn aku, jamu mata jee laaa...hahahahaa..! suli ngan naim ngah galak lagi mandi sampai laa nak ujan. aku ngan member duk jaga laa barang dorang. angin sepoi2 bahasa, mengingatkan aku pada seseorang.. tetiba aku rindu.. dlm masa yg sama aku sedih.. dan airmata ini jatuh juga di Sunway Lagoon.. hemm... member tgk aku dgn pandangan sayu.. tah laa..! ujan lebat turun tetiba. adehh..mana laa budak2 neh. so, sambil buang masa, sempat laa snap gambo sekeping tuu. haaa.. pestaim aku gi satu tempat tu, aku tak brp amik gambar. kalu dak, sure berpuloh2 gambar dah aku amik. tah, takde mood! ok, sambung citer carik budak 2 org tu. sampaikan ke pkul 3.30pm aku dah give up tunggu dorang. mana lak dorang gi. dah ler hp ngan wolet naim ada ngan aku.. ishh!! lapar satu hal! singgah mkn kat cafe bwh tu, aku nak laksa, dptnye mee kari. alah, dah lapar, mkn jeee lee.. after mkn, amik keputusan kluar dr situ. pandai ler budak2 tu carik kitorg. pusing2 carik parking, simpan barang lam keter br gi jalan2. satu hari kat sunway, giler penat. tapi nextime gi lagi, aku nak mandi manda laa.. wahhhh.. menarik..menarik..

dah siap kemas barang lam keter, kitorg rewang lam Sunway Pyramid, side Blue Wave yg baru bukak. masuk Jusco, sempat laa kitorng rembat jaket Lois satu sorang. aku beli yg jeans kaler biru cam suar jeans aku, member lak jaket kaler itam. nie utk gi Treasure Hunt. tetiba dpt call, rupanye budak 2 org tu ingat kitorg dah tinggalkan dorang.. tau2 dorang dah balik umah.. ish.. sabo jer lerr aku!! tensen nyeeee... disebabkan tensen, kitorg pusing2 lagi lam Sunway Pyramid tuu.. dah cam letih (ye ke letih?), singgah summit jap laa layan pool sejam dua.ehheheh..! ingat nak amik yg token, tapi token lak abih. sempat laaa main 2 jam. kira seri 4-4! tu pun sbb main pool ngan ayat yg mencabar minda, baru leh konsentret.. tul tak pren?? ehehehehehe... kata nak stop kul 8, tetiba leh sampai 9.30pm.. tu pun camner leh terlajak pun tak tau laa . kena balik awal sbb member de hal. hehehe..! kluar dr situ, singgah kedai jual suar pendek. soping lagi suar pendek! bak kata org, spare tu tak salah.ehehhe.. tgk kedai seblah2 tu, de jual games utk PS2. wahh... de game baru laa... Most Wanted Speed ngan Burnout Dominator .. lagi satu amik MotorGP.. wahh.. leh layan neh!!

balik umah, sampai2 je dah kul 10.30pm. then aku tetido dpn tv sambil budak2 tu tgk tv. dan aku tesedo balik kul 2.05am, tgk suli dah tetido dpn tv, naim lak kujat2 tahan ngantuk. aku pun masuk bilik dan trus keboomm... sejuk mlm ni. aku tido ngan tak bukak kipas.. wahh, pestaimmmm!!



Ahad, 11 Nov 2007

Red Box Sogo! seawal 8.30am aku bangun dari tido. besenye aku bangun lambat weekend cam nie. sejuk lagi kat lam bilik nie. aku tutup lampu, kujat2 ngan harapan mata akan katup balik. tapi taknak gak. sejuk nie mengingatkan aku pada cuaca kat London. satu hari nanti, aku akan pergi lagi ke sana.. mebi urusan kerja.. kalo de kekosongan, aku akan ke sana.. transfer duk luar negara. emm... rasa aman jeee.. sunyi je kat luar. sah2 bebudak tak bangun lagi. aku pun guling2 baca majalah G3, bosan2 layan sudoku. rasa sunyi lagi, aku bantai bukak pc, dgr mp3. haa.. sampai ler aku dgr lagu Goyang Inul, kaco member bilik seblah. mamai2 member angkat phone, leh tak cam aku yg kol. ehehhehehe..! jam dah kul 10 lebih. suli dah kluar ngan naim, gi bekpes kot. aku ke dapur, kemas2kan yg mana patut. cam serabai sgt dah umah neh. takmo kemas pun, kena kemas. tgk suar jeans cam dah kusam2 kaler, bantai basuh 4 lai skaligus (2 aku, 2 member). kul 11 lebih, suli balik bwk nasik lemak, mkn luu nasik lemak sampai laa lepak2 tgk melodi. aku yg duk guling2 salu laaa mata neh nak pejam..eheheh.. kena wat kejutan bangun sbb nak gi RedBox..ehehe.. lama tak gi melalak neh!

member dah buat booking kat situ utk masuk kul 3pm. janji nk gi kul 3 tp jem lak kat bulatan dpn bank rakyat neh (br tau yg de perhimpunan haram kat area jln tun perak) .. sampai tul2 dpn sogo kul 2.55pm, aku turun dulu sbb nak kena ada kat kaunter b4 kul 3pm. fuhh..mujo sempat tapi ramai giler org kat situ. dpt masuk bilik kul 3.15pm, tapi mmg ngam laa.. dpt bilik utk 5-6 org, tapi yg ada aku ngan bespren jer.. yeahhhh! dah nyer lapar, sempat laa oder nasi goreng ikan bilis ngan onion ring. dpt lak satu free - seafood platter! fulamak!! nyanyi2 lagu rock, sbb layan lagu sedey, len mcm lak rasa. tetiba jer ujan lam bilik tuu.. uwaaaaa!! tapi satu yg paling beh, dpt gak lagu Beautiful Girl - Sean Kingston! hahahahahahah!! giler sakit tekak melalak lam tu. lama tak prektis! dan de laa bbrp lagu yg wat aku tangkap sayu! tah lerr.. biarkan berlalu ... by the way, canner kitorg leh dpt bilik beso neh? katanye bespren aku tuh, sbb kroni..ehheeh..ye laa, yg jaga kaunter tu pon geng senget, dpt laa bilik beso! hahahahaaa!!

kluar dari situ kul 6 lebih. jengah2 mana yg berkenan, sempat laa aku rembat 2 lai kemeja.hehehe! member lak rembat suar pendek. pusing nye pusing, kluar dr sogo dah kul 7 lebih. balik umah, tgk berita jap, trus layan Burnout Dominator tuu.. giler klakar suli ngan sula lawan. mulut sama bising ngan enjin keter. alasan mata silau laa, laju sgt laa..ahhahahaha!! tak logik sunggoh.. sampai laa aku lawan moto GP ngan suli..tu lagi lawak! siap de pasir kat tepi track!! hahahahaa...! bantai gelak je mlm tadi sbb dua org tu jarang layan PS2.. sambil bebudak tu main 2 org , aku ngan member mkn cholek mangga sambil gelakkan bebudak tuu.. dah kul 11pm, stop dah main ps, aku pun iron baju keje 5 pasang skaligus. dekat 12.15am gak siap, then aku pun baring2 lam bilik main sudoku. tu cara nak ulik mata kasik tido laa.. hehehehe.. sedar2 kul 6.30am..

dan aku prasan satu bende... dah lama aku tak solat! :(

No comments:

Post a Comment