Nuffnang Ads

Wednesday, December 5, 2007

my room

why i like my room ..? sbb ada poster feveret aku - Aku dan Sesuatu yg aku beli masa pesta buku tahun lepas (aku dah tanggalkan dari dinding), my comforter (aku dah tak pakai, skrg guna yg lain - color tetap pink gak), my first pc (beli masa tempat keje nak lupuskan pc2 lama - skrg dah jadik tukun dah pc tu) .. penyidai baju (tak sanggop aku nk letak gambar kat sini) dan juga segala barang yg aku suka sgt sepahkan.. haaaaaaaa..

naper aku terangkan satu-satu mende lam bilik aku? haa... sbb posting kali nie aku nak citer skit psl bilik aku kat umah sewa skrg. aku memula stay atau ngan lebih mudahnye, menyewa kat umah nie, tak silap aku pada tahun 2001 (yg mana tau katner umah sewa tu, tau laa kan ;) ..) . umah nie kira lam kl gak laa.. sewa pun tak mahal - RM650 (share ramai2 takde laa mahal sgt) .. owner umah nie melayu dan aku tak penah tgk secara berdepan, sekadar ber-sms bila dah bank-in sewa umah dan jugak bila umah de mende2 nak kena repair.. cemana aku leh stay kat umah nie? haa psl dulu aku nie kira kategeri kaum nomad.. suka sgt laa berpindah randah jer masa stay kat shah alam. memula masa menganggur, stay ngan bespren aku kat seksyen 6, shah alam. sian bespren aku, pagi2 bangun awal sbb takmo terlepas bas nak gi keje. maklumlaa, keje kat kl nie nak travel dari shah alam,bukannye dekat. so, terpaksa laa dia bangun seawal jam 5.30pagi setiap hari. bila aku pun dapat keje kat tempat yg sama, kitorg decide move to kl.. at first, sempat laa stay kat area bangsar tu tapi de problem laa pulak ngan budak umah tu. jenis 'panjang tangan' nie bahye! .. kebetulan lak de org opis nak move out dari umah sewa dia, kitorg pun tak teragak2 laa nak move in kat umah tu (umah skrg nie laa)..

dulu, lam umah nie sumer staff kat tempat keje yg sama. nak gi keje pun senang, naik komuter je. lagipun dekat jer ngan umah. nie masa member tak pakai keter dia lagi laaa.. setakat nie, penyewa silih ganti, kitorg je yg setia stay kat sini. lagipun, kalo asek pindah2, payah gak. barang dah ler banyak. kalo ikut2kan, nie laa umah paling lama kitorg menyewa. so far, penyewa kat sini salu de problem ngan kitorg. sbb nyer - jenis pemalas. tau duk umah sewa tapi setakat tau nyewa bilik dia jer. kadang2 yg wat sakit ati, bila kalo nyapu, cukupnyer berkira. setakat sapu bilik dia, dah kira baeekkk arh tu. kadang2 de gak jenis sapu bilik tapi sampah tinggal kat luar pintu.. de rasa sakit ati dak?? de penah gak dpt jenis penyewa yg psiko. macam2 laa citer dari dia. keturunan mix laa .. penah mkn daging babs laa.. mcm2 cite laa lebih kurang.. last2 tau famili dia canner, hemmpp.. ampehh! tapi yg seronoknye duk ramai2 bila taim weekend. masak mcm2 dan mkn ramai2.. dulu laa.. skrg nie, dah malas skit nak masak..hehehe.. bizi laa katakan.. tiap2 weekend skrg nie de je xtvt.. tah pe2 xtvt tah..hehehee...!

skrg, tinggal aku, bespren ngan adik aku je kat umah nie. lagi senang, kepala tak banyak. senang nak handle. lagipun, kalo ngan adik nie, senang skit nak tego kalo dia wat pasal. tapi kalo aku wat pasal, hehhehe... dokleh nok kate apeee laaa.. hehehehe.. ! ni pun anytime aku ngan bespren aku akan move out gak dari umah nie. nie satu macam kes gak nie sbb umah baru yakni umah aku yg sebenor2nye umah aku, lom dapat CF lagi. nie kalo nak pindah nie, aku taktau laa lori beso mana nak book. barang dari satu umah nie nak dibawak ke dua buah umah.. mau krem aku kalo ari mindah nanti.. hehehehe....

2 comments: