Nuffnang Ads

Sunday, February 24, 2008

kisah dah gaji

Jumaat, 22 Feb 2007. Misi: gaji kaa? pagi nie aku sengaja bangun lambat. kenapa? sbb aku sengaja malas bgn awai. lagipun ana takde kat KL, ngah hanimun.. haa.. jam dah bunyi 6.30am tapi aku sengaja lengah2 masa. lagipun naik komuter, malas lak nk bgn awai. duk guling2 ala boliwud, skali aku bgn laa kul 7.10am. punyer ler malas, sbb aku tau ada tren kul 7.40 or 7.55am. skali .. fuhh..dijadikan laa sejarah lak pagi nie, tren leh lak delay!! nak tau tak, aku dpt tren jam 8.10am! tu pun berhimpit2 lam tu cam sardin. mujo laa aku selim melim boleh laa duk celah2 org. lagi satu, mujo laa pagi lagi. bau fresh! cuba kalo ptg cam nie.. mampuih aku keracunan bau ketiak orang! hahaha!.. tu pun sampai opis kul 8.35am, adeyyy.. lambat lagi aku! keje cam bese laa.. tengahari aku rewang kat jalan TAR sensorang. malas nak kluar ngan adik aku tuu. pusing2, takdak lak aku beli pe2. nak masuk sogo, sure ramai org sbb dah gaji. emm.. ptg balik keje, adik2 aku ajak join dorang gi sales kat situ. aku neh kan, jenis kalo dah de sales, tak sah kalo tak soping skali. haa.. dibuatkan aku dah dpt gaji, maka slamat laa aku soping semalam. beli suit keje baru sepasang (ala2 cam kat gambar seblah nie). baju design mcm nie memang dah lama aku nak. .. aku beli skali baju tu (harga asal RM238 = RM119) ngan suar (harga asal RM102 = RM51). murah kan? haa.. mana aku tak giler beli! aku akan pakai suit nie kalo gi course or ada function je sbb mesti panas kalo pakai gi keje. hehehe..! yg len aku tak soping sgt.. balik dari sogo dah dkt kul 9mlm. tak larat nak menapak ke komuter, so decide balik ngan teksi. sempat laa kejap skype ngan ana. sempat laa dia tunjuk kat aku koleksi okok2 yg dia dah beli kat sana. amboi laa, mcm2 kaler dia beli tu utk Abg Botak.. utk aku, cukuplaaa satu katun sampoerna tu je laa.. hehehe.. tapi kan, cam bese laa aku kalo ngan ana nie, sure ada bab2 gaduh tuu..hehhe.. suka tul aku gaduh ngan dia. :P disebabkan aku dah letey jalan2 tadi, maka aku pun tido laa seawal jam 10.40mlm tak sedo2 setelah aku men-silent-kan tepon ..hehehehe.. :D

Sabtu, 23 Feb 2008. Misi: Pasar malam jalan TAR. disebabkan kenyenyakan ketidoran, aku sedo2 jer pagi tadi kul 1.35pm.. fuh.. mmg beh kalo cuti nei dpt bgn tido lambat. hehehe.. adik2 aku duk tgh layan tv kat luar. aku blur2 laa gak kalo bgn tido lambat neh. mesti rasa weng2.. budak2 ajak tgk Friday the 13 tapi aku neh, kalo dah baring2, sure wat taik mata. haa.. tgh2 tgk skali dah gelap. hehehe.. sempat laa tido setengah jam lagi. mana tak weng paler aku. dekat kul 4.30pm br gi pasar malam. cam biasa laa ramai org. tapi yg aku tekejut sgt2 sbb kedai tudung sebelah Harison tu ada kesan terbakar.. hushhh.. canner laa aku leh termiss kisah kebakaran tu. dan kedai2 kat situ main longgok jer kain2 ngan tudung2 ngan harga yg murah. sempat laa aku beli selai tudung yg panjang utk pakai gi keje. dan tudung yg biasa jual RM60 leh kurang sampai RM35.. i cant believe this!! fuhh.. ikutkan ati mmg aku borong semua tapi satu dah laa.. satu jee laa dulu..hehehe! pusing2 area belakang tu, aku berkenan lak kat kain sembahyang. fikir nyer fikir, yg kat umah tu dah lama aku pakai, sejak skolah lagi. so, aku belilaa kain sembahyang baru dgn harapan aku akan tetap kekalkan solat aku. emm.. insyaAllah. sepanjang perjalanan tu, aku sempat laa beli lagi 2 tudung ngan kain batik sehelai..hehehe sumer utk aku. so, ari nie je aku dah ada 3 helai tudung. ewahh! mana laa tau kot2 nanti aku tergerak ati nak bertudung terus. :) ... dan pusing2 tu, singgah kedai pengantin jap, temankan suli ngan naim beli bekas telur. dorang nak beli bunga telur tapi aku ckp kat suli, mmg aku dah niat nak sponsor bunga telur utk majlis kawen dorang nanti. tema lak maybe purple or white. aku ikut je, sbb aku kan kakak.. ewah! :P seblom balik, sempat tuuu singgah beli dvd citer CJ7, Meet the Spartarn ngan Kungfu Dunk dgn harga RM20 = 3. balik naik putra ke KL Sentral .. budak2 ajak rewang kat situ dulu, aku pun no hal laa.. pusing2 situ then balik umah naik komuter. sampai umah lepak2 tgk citer Janji Seorang Anak yg aku rasa citer tu membuatkan aku sebak tetiba. pada korang yg tgk citer tu, akan tau kenapa. emm.. mai laa aku citer skit2. citer ni psl mcm citer novel Sepohon Bunga Sena. citer derhaka sorang anak kat mak ayah dia sampaikan saat dia mati tuu.. fuh.. aku nyirap tetiba bila ingat apa yg dah aku buat kat parent aku especially ayah aku! emmm.. aku harap, dorang akan maafkan apa yg aku dah buat kat dorang sepanjang umor aku dah nak masuk 31 nie.. tetiba timbul keinsafan lam diri aku. maybe next entry aku akan luahkan pe yg aku simpan lam ati aku selama nie. emm.. dan masa aku memblogkan diri skrg nie, tetiba aku teringat ayah aku yg dah tua tuu.. kenapa aku mcm nie!!

No comments:

Post a Comment