Nuffnang Ads

Tuesday, February 26, 2008

edisi anak sedara..

Nama: Alya Afiqa @ Alya - KakLong
Anak saudara No: 1
Tarikh lahir: 26 Julai 2004

kenalkan nie Kaklong.. anak no.1 abg aku. hehehe.. comey tak? Kaklong ni nakal giler kalo korang nk tau. masa kecik2 dulu, muka dia skit2 cam aku masa kecik dulu. kiranye aku nie ketegeri comey laa jugak kan.. ? hahahahhaa....! cuma mata dia jer yg lain dari aku. mata dia bulat, mata aku sepet sket.. err.. yer ke sepet aku neh? :P Kaklong ni kira cucu feveret ayah aku dan jugak feveret atuk n nenek aku gak. nak tunggu kaklong neh, makan masa 4 tawon woo.. fuhh! owh ye, mak sedara aku dia panggil Mama.. mulut dia ni cam mak nenek sket. errr.. anak sedara sapaa neh! :P ... dia nie ala2 cerdik laa sket. bab2 ckp depan dia, musti kena jaga2 dan pandai2 kaber. sebab kalo tak, sure citer bukan2 dia akan ckp dpn mak ayah dia.. ish.. leh dan2 kantoi tu. dia nie kalo ngan org yg tak bese, pemalu giler. mulut trus kunci, tak berckp langsong.. cer kalu letak org yg bese ngan dia, fuh.. tak larat nk layan. dan sikit2 dia ada prangai mcm aku. sapa yg kenal aku, sure tau pe perangai2 aku tuu..hehehe.. in case aku takde kat dunia nie, nak tgk aku, tgk laa Kaklong neh.. tapi satu jer yg aku tak brp gemor, dia nie terlalu dimanjakan sgt. sbb dia dah pandai melawan, lawan aku siap laa dia.. aku gigit dia.hahahahah...!

Nama: Nurin Khairina @ Dik Oyen
Anak saudara No: 2
Tarikh lahir: 20 Julai 2007

Dik Oyen bulat! dik oyen nie alkisahnye masa kakak ipar aku bersalinkan dia, ada problem skit. dia nie canner ek, terlebih bajet bersalin kot. kena induce laa aku rasa..tapi aku suka tarikh lahir dia - 20.07.2007! menarik kan? haa muka oyen cam suli masa kecik2 dulu. rambut pun kinting kasar.. sebijik laa cam suli. cuma dia comey lagi laa dari suli.hahahahah! dulu oyen nie rambut panjang, kena laa pulak botakkan sbb nk buang rambut kinting dia tuu.. aku pun geram tgk rambut dia, cam bulu miri2..hihihi! dah botak tu, sama laa sebijik cam paler aku sebulan yg lepas...hehehe! dia tak banyak ckp dan takleh berckp lagi.. kata sula, dia nie suka merengus bila tgh2 syok dikorek tinger, org stop.. ish, syok sgt laa tu .. tetiba kena kaco tu yg tensen kot..! hahahahha :D aku dah lama tak tgk budak nie, start dari bulan december tu. mesti dah debab2.. hehehe.. aku leh bayangkan lengan dia gebu2 jee..hehe.. awas bila aku balik nanti, aku gomoi2 dia neh sampai lebam..hahaha!




sedar tak sedar, dah besar anak2 sedara aku neh.. kat belakang yg tgh tu nenek aku yg aku panggil MakTua. aku agak2 maktua dah berumur dah 70thn lebih kot.. hehehe.. kalo ikutkan, mak sedara dia neh bila laa nak sedar diri nie dah tua..hehehe .. tapi kan, aku pernah ada impian utk dpt anak2 yg comey cam nie. suatu masa itu.... dan kadang2 aku terfikir, canner laa life aku nanti. samada aku akan bahagia berkeluarga or aku akan bahagia dgn life sorang2 cam skrg. apa yg aku harapkan, aku akan mampu tempuhi masa depan aku dgn sabar .. samada berkeluarga ataupun tak, itu kerja Allah.. apa yg aku harapkan, aku akan bersama org yg mampu mencintai aku dengan sepenuh hatinya.. insyaAllah..

No comments:

Post a Comment