Nuffnang Ads

Thursday, March 6, 2008

balik kg ker?

<-- hanya gambar hiasan semata2. tiada kaitan dengan mana2 parti sekalipun..hehehe.. (tak jupe gambo yg sesuai nk letak kat sini .. no deal uh? bukan propaganda mana2 parti, hokey..!)

Khamis, 6/3/2008. Misi: kena balik kg.. haa.. topik kali ni psl election atopon org melayu kata - mengundi. malam esok aku akan balik kg semata2 untuk mengundi ni laa. sepatutnye aku tak balik lam masa terdekat neh. tapi disebabkan laa kewajipan sebagai rakyat malaysia utk memilih tunggak kepimpinan yg mampu memimpin negara, maka aku pun kena laa balik kan. ye2 je laa kewajipan tuu.. hahahha..ekceli, bila ckp psl politik, bagi aku laa.. my personal opinion, sume2 parti yg ada tu, ada kekurangan dan kelebihan dorang.. slogan aku senang jer -> "tak semua Barisan Nasional tu betul dan tak semua PAS itu salah" .. emm renung2kan lah.. ewah! :P nk kata aku akan bantai pangkah jer, tak gak. aku kena pikir kepentingan satu2 parti tu utk org kat situ. sebab aku sah2 laa bukan duduk di area yg aku akan ngundi tu. so, harap2 pilihan aku nanti tak salah. moga akan banyak perubahan lagi yg akan dorang buat kat Koberang tu. so far, banyak dah mende yg berubah kat situ. at least laa, 7-11 pun dah de tu, kira dah ok laa jugak kan.. haa!

ehemm.. sebenornye ada good news utk aku sirik. pagi tadi masa kat cafe, ngah aku duk gagau2 strow, tetiba sorang PA tu tanye aku. samada aku dah de bos lom. aku jwb laa takdak.hehe..then, dia tanye samada aku berminat tak nk join satu dept nie. sengeh2 aku masa dia tanye tu sambil mengiyakan je..hehehe..aku mmg nak cari dept lain selain dari stay kat tempat aku tu je. ye laa kan, aku duk situ bukannye de bos. dah tu jadik mangsa buli lak tu..uhukk uhukk :( .. maybe ni laa masanye utk aku move on dgn kerjaya kat dept lain lak. aku ingatkan dia tanye memain je la tapi tup2 dkt2 kul 10am tadi, dia email kasitau yg dia dah ckp ngan bigbos tu.. ayyakk, begitu cepat skali dong. hahahaha! aku pun cam teruja laa kan sbb bigbos tu kata leh jupe dia. aku set laa appt ngan kakak PA yg jaga tu. dan2 laa wat appt. hehehe.. so, kul 2.10pm tu set jupe. nk jupe bakal bos neh, ishh.. debo lak aku. haa.. lunch tadi aku kluar awal lam 12.30 sbb nk lunch ngan ana kat opis dia. abg botak pun de skali. jalan tak jem, kejap jer sampai situ. aku seblom kuar, sempat kelentong dorang kata aku gi sana psl hal umah..hehehe! tadi lunch mkn soto ngan coke. lama tak mkn kat situ sebenornye, sbbnyer payah nk dpt transport. asek ana jer manjang dtg HQ. pas mkn, lepak kat tangan sap okok luu sebatang dua..ehehe. sambil isap okok tu, debar gak nk gi intebiu walopon tak formal neh. kira pestaim nak jupe bigbos tu. siap butterfly in my stomach. ewah! dekat2 kul 2 turun bwh sbb transport akan gerak dari situ kul 2. emm.. abg botak temankan aku tunggu van tu jap. tepat kul 2 gerak dari situ then sampai HQ, aku trus naik jupe bigbos. first impression mmg ok sbb puan tu mmg jenis banyak mulut. tak laa aku janggal sgt. reason nk mik aku sbb kakak PA tu nk apply for another post. kebetulan laa..hehehe.. dia siap leh tanye aku bila leh join sana. aku no hal, anytime laa kan..hehehe. alang2 peluang dpn mata, grab je laa. bukan senang dpt peluang mcmnie. diskas lebih kurang, nanti dia akan diskas ngan admin dept aku.hehhe! aku harap2 laa aku dpt kluar dr dept skrg. letey ah layan paler certain2 org lam tu. adeyy..! dah balik opis, aku baru laa ckp kat mokcik tu yg aku nk move out. hemm! dia tekejut gak sbb tu dan2 laa kata yg sorang lagi tu leh tak over tempat aku. cam shiyal tak?? aku senyom jer tp cam sentap gak arh sbb aku rasa itu plan dorang.. emm biarkan laa org tu duk tmpat aku skrg, biar dorang tau gak skit canner cara org len wat keje aku.hah..! satu ptg tu aku lepak jer. takde mood sgt nak keje. emm.. balik keje tadi, aku gi jalan TAR ngan suli. sebabnye nak beli adiah besdey mak. pusing nyer pusing, aku beli kain opel light green bunga pink. sekali ngan tudung pink design baru. suli pun beli sepasang gak baju utk dia. sempat tuu! seblom balik, singgah Mari Butik jap. tetiba laa aku berkenan ngan sepasang kebaya itam neh. terai nyer terai, padan lak ngan aku. so, aku slamber jer beli. hehehe.! balik umah dah dekat kul 7.30mlm, sempat laa tapau mknan kat gerai bawah. so, mlm nie menu aku nasi goreng USA ngan teh o es.. kenyang aku mlm neh, salunye aku tak tapau pe2 pun .. hehehe.. jap2 lagi nak pack baju .. emm.. t-shit 4 lai, suar pendek, suar trek ngan baju nak gi ngundi. musti bwk balik baju kebaya neh..eheheh.. kay laa.. until next entry, daaa...

No comments:

Post a Comment