Nuffnang Ads

Thursday, March 20, 2008

my boring week!


Selasa, 18 Mac 2008. seblom gi keje, sempat laa aku tunjuk kat Suli motor baru aku tu. lawa katanye.. hehehehe! baru lagi, lawo ler.. tunggu laa seminggu dua..hehee! gi keje pun ngan tenang waloopon aku de kebosanan kat opis tu. kat opis cam bese, mood pun out sejak minggu lepas. cam ala kadar jer aku wat keje. balik keje, plan nk round area umah aku tu ngan motor. test atas jalan lak. hemm.. dah bih tgk Bella, aku siap2 turun bwh. terai bukak kunci sumer2 tu, aku pun ngan debar dan kompidennye, bwk laa motor tu pusing2 kat NPE.. mujo keter tak banyak. aku sempat laa test pusing 2x kat bwh tu, trus ke petronas.. ewah..! kompiden dah skit neh. dah pusing2, aku pun nk masuk laa gate umah aku tuu. skali de keter bodo tu ah.. aku nak masuk, dia nk kuar gate. aku pun brenti laa.. aku gerak motor, dia pun gerak sama.. aper kerjadahnyeee!! mujo aku sempat corner canteeekkk..! ish,, kalo tak slamat laa motor baru aku neh rabak!! hampeh nyer wira!! dah nampak aku masuk tu, sabo2 laa .. ish.. wat aku kecut perut jer tadi. park moto lebeykurang, naik umah ngan sejuk amat! dah ler pas ujan, aku lak bantai main moto pakai suar pendek..hehehe! ketaq2 lik umah.. pesan org, kalo nk main motor, pakai suar panjang. pe2 hal, kalo jatuh motor, takde laa rabak paler lutot.. adeyy.. ngeri lak baca..!

Rabu, 19 Mac 2008. gi keje mcm biasa tapi kebosanan ya amat. cam tah pe2 jerr aku kat opis. de lak yg carik aku suh kaber keje dorang. ape ke palat tul laa! dah ler aku takde mood gi keje, leh lak nk suh aku kaber2 last minutes neh.. ceisssss! sanggop aku suh budak2 opis tipu kata aku tak masuk keje lagi. ampeh.. dah aku rasa cam tensen2, leh laak aku tepikir nak balik umah mik motor. aku neh satu jer, kalo tensen, start laa buat keje bodo2. kul 12.30pm aku chow balik umah. fuh, cepat lak dpt teksi. sampai umah seblom kul 1pm. lepak sap okok luu, then capai beg galas belakang.. letak segala kunci umah ngan wolet, br kuar. then br prasan yg aku nyer motor kat dpn tu dah calar. nie mesti gara2 aku belit lock neh. adeyy.. ngan bismillah, aku start moto tu then trus tuju ke opis. bwk ati2 gak laa sbb tghari sure banyak keter. sampai kat angkasapuri, nampak 2 buah scooter brenti kat tepi jalan. then aku continue ar journey cam bese. then sampai kat bangsar, tetiba 2 scooter tadi lintas sambil tgk aku.. adey! sah2 kena usha sbb aku bwk slo n ada L lak tuu.. sampai kt dpn opis, tetiba de keter neh wat falat. bg signal kanan, tapi gerak ke kiri. mujo aku sempat cilok, kalo tak, kebaboo dah dpn opis tu. salah dia, bukan salah aku. mmg dengki ah mana2 keter itam ngan moto aku neh! sampai opis awal gak laa, sempat aku lunch dulu. ptg lak, aku dah bosan, aku bantai tido lam bilik seblah selama 15menet, lega mata neh. ptg, balik keje so far jalan ok. takde hal. sampai parking, nampak keter ana br jer sampai. aku tgk2 jam, laa.. 15 menet jer sampai opis.. takkan laju kot aku bwk..hahahah! mlm lak, lepak bilik layan YM. tetiba de org dtg nk jupe kat bwh. lepak2 jap, then kuar ngan WRC tuu.. rewang2 n tapau mekdi. pekena mekdi kat umah and then aku tetido sampai laa kat kul 3ptg esoknye...
Khamis, 20 Mac 2008. Salam Maulidur Rasul. aku sedo2 jer dr tido tgk jam.. fuh, dekat kul 3ptg tu. giler ngantuk! nie cover tido 2-3 mlm lepas. kluar bilik dgr bunyi vakuum. rupanye ana ngah vakuum karpet kat dpn. semangat sunggoh dia mengemas. aku pun ngah mamai2 tolong dia ngemas gak kat dapur. banyak mende nk kena buang. then pekena sup peket segera sambil rebus telor 4 bijik. sambil2 tu layan paler mengong sbb tido lama. patutnye aku gi basuh motor ptg, tapi ujan laa plak. then dkt2 kul 8 tadi, br laa kuar gi basuh motor. bersih pun WRC aku .. fuh! tapau sup sayo utk aku n nasik goreng cina with telor mata utk ana. tapi de kes skit ngan adik2 aku tu. tah pe2 ah.. bengong tul! dkt kul 9mlm br online sampai laa skrg.. nie aku jap2 lagi tido laa neh..
sok aku kena ganti org lak. adeyy.. sabo jer laa..

No comments:

Post a Comment