Nuffnang Ads

Wednesday, March 19, 2008

impian menjadi kenyataan!

akhirnyaa... Ini dia motor aku - EGO S WRC 47** !! dpt gak aku merealisasikan impian aku dari kecik! yeahhh!! segala impian tak mustahil akan menjadi kenyataan. alhamdulillah!


Isnin, 17 Mac 2008 - sebenarnye, ada kisah disebalik motor nie. (sila rujuk entry seblom2 ni) .. dari sabtu tu, aku de problem ngan citibank. ampeh tui laa ngan kedai kat bangsar tu. ader ker aku dah kansel, leh lagi dia proceed gak caj aku! ish.. mana aku nak cekau lagi RM2,000. mintak tolong ngan Ana, pinjam lu RM500 kasi kaber aku nyer duit yg de lam meben tuu. mujo de Alliance Bank nyer keditkad. leh lagi zasss RM1,00. aku siap2 spare duit lam wolet kot2 laa leh amik motor senin tu gak. pagi tu aku emo skit. de laa hal skit. hemm.. tetiba kan, amoi kedai motor tu call kul 3.10pm bgtau moto dah ready for collection. ewahh !! dan2 aku mik time off, alkisahnye nak gi amik motor sorang la tu.. hehehe! then, aku gt Ana bgtau dah leh collect motor..hehehe! call Abg Botak bitau gak. Abg Botak suggest, drpd aku gi mik sorang, dia leh temankan. aku takmo laa nyusahkan dia.. tapi dia risao sbb aku tak penah bwk motor lam kl, tak tau canner lagi jalan kat kl neh. sedegil2 aku, dgr gak ckp dia. tapi kena tunggu dia setelkan keje luu br dia dtg ptg karang. aku pun, alang2 dah time off, aku lik umah dulu siap2. dkt kul 5.30pm br Abg Botak dtg. simpan brg keje dia lam bilik, trus gi sana naik teksi. punyer ler payah nk dpt teksi psl ari ujan ptg tu. fuhhh.. dasat woo ujan! teksi pun takmo gi area tu sbb jem. alaa, Jalan Pahang tu, tau2 laa kalo dah ujan, mesti teruknyer jem. dah tunggu dkt 15menet tepi jalan tu, br laa dpt teksi tu. uncle tu leh antokan sbb dia pun nk lik ampang. fuh.. lega dah. sampai kedai tu pun dah kul 6.45pm, ekjas itu ini, dan sempat laa aku topap duit utk tuko helmet. aku dpt gak beli KHI helmet tu.. hahahahaha! gerak kuar dari situ, mmg jem pun jalan. Abg Botak yg wak motor.. kalo aku dtg sorang laa, sure jajau2. dah ler tak penah bwk auto. fuh.. Abg Botak bwk ikut jalan jauh atas sebab2 keselamatan. heheheh! tapi slamat laa sampai umah. suh Ana turun bawah, tgk2 motor aku. kata dia - CUN! hahahah.. bwk dia pusing2 bwh tu sat.. merasa laa dia naik motor aku. Abg Botak ajar ler canner nak start, nak lock, nak parking, dan segala hal berkenaan ngan motor tu. tapi aku gayat gak laa bwk. lama tak wak motor ler katakan, nak2 scooter. lagi laa tak penah bwk. tapi yg tak beh, bila aku kena buli ngan 2 org tu.. cehh.. takpe arh korang.. cissssss...! tapi disebabkan aku ngah mood sonok, aku tak jadi laa nk marah.. hehehee..newey, tq kat Abg Botak sbb susah2 jer tolong aku. tq gak kat Ana sbb pinjamkan aku duit.. sok aku bayo yer.. hehehe.! mlm tu, aku tido ngan lenanyeeee . mujo tak mimpi naik motor.. huhuhu :P

No comments:

Post a Comment