Nuffnang Ads

Monday, March 17, 2008

3 cinta..


waktu dah cecah 1.30am .. tgh layan lagu 3 Cinta - Melly. sebak! tetiba aku rasa hilang dlm perasaan. hati aku..cinta aku.. dan mereka yg pernah tinggal di hati aku.. kenapa harus aku yg menjadi pemangsa dan mangsa.. akhirnya, tinggal aku sendiri. apa yg perlu aku buat? perlukah aku terus-terasan merasai kehilangan cinta? atau inikah hukuman yg perlu aku tempuhi setelah mengecewakan hati insan yg pernah aku cintai sepenuh hati aku? ataukah ini kah hukuman bagi aku kerna mengganggu insan milik orang lain? tak penah aku duga hidup aku akan macam nie. terlibat dalam cinta 3 segi yg boleh menyebabkan aku hilang siapa diri aku. bila sendirian, terfikir andainya aku tak penah alami sume2 ini. andai hati aku kuat.. andai boleh aku ajar hati ini.. andai boleh aku buang saja semua yg ku alami sebegitu mudah! sebak!! kekadang ingin aku putar semula masa agar aku sendiri dari dulu.. tanpa membiarkan sesiapa saja singgah! agar tiada org yg kecewa dan aku sendiri akhirnya yg merana. andainyaa waktu itu... sedih!! sampai bila harus aku terusan mcm ni dgn meletakkan semua kesalahan dalam diri hingga aku terus hilang! satu saat, hatiku berdetik.

utk seseorang yg lama bersama aku, maafkan aku... kerna menolak cinta itu. hati ini telah terbuka utk insan baru. mungkin agak mudah bagi org yg membacanya, tapi tidak bagi yg mengalami rasa ini.. benar seperti yg ayat itu "apa yg menghubungkan dua insan itu ialah perasaan.." .."tiada hubungan yg berlaku sekiranya tiada perasaan"... dan pada masa itu, perasaan itu sudah tiada utk cinta yg pernak kita lafazkan. sekian lama kita bersama, bermacam yg kita tempuhi.. semua aku masih ingat, mustahil utk aku lupakan mcm tu saja.. namun aku tahu kejam utk aku ungkapkan tapi aku tidak mahu terusan membohongi dirimu. aku tidak pandai berbohong bila melibatkan perasaan, cuma aku silap tidak memberitahumu dari mula. satu kesalahan besar bagi aku hingga ke saat ini, andai kau tahu, aku masih menyimpan rasa bersalah itu.. kerna aku bukan seorang seperti itu. cuma apa yg aku harapkan, cinta baru itu mampu menghapuskan kesedihanmu. bukan senang utk aku serahkan mu kepada dia. aku selalu doakan moga kau kan tetap bahagia dgn sidia. tentang aku, jgn kau risaukan.. insyaAllah, aku akan berusaha utk bahagiakan diri sendiri. andai kau sedih, aku pun turut merasainya. andai kau punya masalah, usah malu utk bercerita dgn ku seperti dulu. cuma maafkan aku, atas apa yg pernah ku lakukan.. aku hanya manusia yg punya hati tidak kuat!

utk seseorang yg singgah dihatiku, maafkan aku.. kerna hadir dalam cinta mu dgn dia. aku betul tidak tau dari awal. sehingga saat keadaan sudah terlambat dan aku turutkan juga rasa hati, semuanya dah jadi. walau aku menangis airmata darah sekalipun, keadaan dah tidak sama. apa yg kita alami, aku simpan di hati. sampai satu saat, aku akan pergi jua jauh darimu.. saat itu, bukan aku kejam pada dirimu..tapi aku kejam pada insan yg terlebih dahulu menyayangimu..

3 sahabat... akan tetap dalam hatiku.. maafkan aku!



Melly - 3 Cinta

Waktu yang bergulir
Tak terasa tlah ku dekap
3 percintaan
Kisah dihidupku
Lelah ku menilai
Sangat menyesak di dada
Bagai 2 sisi
Ku lihat berbeda didirimu

Jika detak jantungku berhenti
Hilang semua cemas hati
Dalam hati biru ku bertanya

Jika dapat aku memilih
Cinta mana yang ku pegang
Jauh jika ku gapai hatimu

Usai kan kisah ku
Letih ku arungi hidup
Tak dapat ku pilih

3 cinta ini
Namun ringankanlah
Kaki ku untuk melangkah
Tak ingin sakiti
Lebih baik ku tinggalkan semua
Sendiri lagi ...

No comments:

Post a Comment