Nuffnang Ads

Thursday, April 3, 2008

medical check-up

Khamis, 3 April 2008. Misi: medical check-up. ari nie aku kena gi Hospital Tawakal. semalam dah mintak time-off dari datin. dah laa mokcik ujung sana mc 2 ari dari semalam ngan ari nie. mujo datin kata ok. fuh! sbb aku dah plan nak mc jer nie. hehehe! tah canner pagi tadi, ana leh kejutkan aku ngan koling2 suh gi keje. hehee! sabo jerlaa.. then pas aku jwb phone, leh lak aku lupe nak taim jam utk bangun karang. adey! sedo2 dah jam 9.05am. adey! sah aku lambat neh! mandi lebey kurang, aku pun gegas2 kuar umah kul 9.35am. mujo jalan tak jem, leh laa a aku mmg fail ..ahhahaha! dah park, aku trus gi klinik dokte Shatar tu. ramai nyer org, aku tgk jam dah kul 10am. sah tak sempat time-off aku. ngah duduk2 tu, de laa borak ngan sorang mokcik neh. dia penah operet jantung . dan gak laa mokcik tu wat aku guna lane tengah.hehee! masa sampai kat parking2 dpn spital tu, leh lak divider situ tinggi. ngah pikir canner nk naikkan motor aku. aku cuba2 gak, dan aku pun ngan slamber jer menggeselkan body motor aku kat tayar keter satria yg park kat seblah tu. alamak, stuck laa pulak tayar blakang. mujo de brader yg nak kuarkan moto kat situ, dia tolong angkatkan blakang motor aku.. fuh! tq laa bro. aku park motor then tgk body motor aku. mujo tak calar tepi dan body.. kalo tak, mmg sah laa aku fail bab2 parking neh.. aku lock motor lebey kurang dan trus naik ke klinik dokte Shatar tu. ramai org lam klinik, agak2 cam tak sempat sbb tgk jam dah kul 10am. ngah lepak2 tunggu turn, sempat laa borak ngan makcik sorang neh. leh lak makcik tu wat lawak ngan aku. de ker dia tanye aku laki ker pompuan.. hahahahah! gelak giler aku taim tu sambil citer yg btol laa..hahaha! then time aku kena buat test utk diabetes. kanan nurse wat test pressure aku, kiri lak nurse ngah cucuk jari aku utk test darah. dan org2 kat situ, leh lak wat pandangan cam ala2 tekejut laa sbb 2 org skaligus test aku. sempat laa aku tgk result aku yg tahun 2002, berat aku taim tu 51.5.. dan tadi timbang berat 52.2.. adey, tak naik2 berat aku neh walopon dah 6 thn result tu. still menten lagi.. dah buat test tu, turn aku masuk jupe dokte. dokte tu lak leh tanye ngarut2. samada aku neh layan musik ker (tgk baju aku), geng2 motor ker (tgk helmet aku), moto brand per laa plak. adey!! yg tak larat dia leh tego psl besi2.. aku ingatkan besi per, ghupernye dia tgk subang ngan gelang kat tangan aku daa.. hahahaha.. per laa dokte neh! sempat wat lawak tu, tak larat aku..hahah! dia check denyut jantung sambil suh aku napas .. pahtu kena wat bloodtest ngan x-ray. aku siap2 sms kakak dept bgtau aku kena mik apdey sbb taim tu dah kat kul 11am. time off aku patutnye dari 8.30-11am je. dah kena mik apdey. nie kena plan amik mc laa camnie :P .. pas bwk borang kat kaunter bawah, then trus buat x-ray. aku arap2 sumer clear laa.. pastu naik tingkat 3 buat bloodtest, ok laa sbb utk tiroid skali skali ngan urine test. masa nk kuar tu, tetiba aku rasa pedih kat tangan kiri yg tempat kena cucuk tadi, tgk2 darah dah mengalir. adehaiii.. canner leh kluar darah, aku patah balik ke lab tadi. mintak nurse tu tampalkan yg len lak. ish.. buat ngeri jer tgk darah cam air jer kluar ikut lobang jarum tadi. disebabkan aku dari mlm tadi kena poser, gi jap singgah mkn kat Restoren Haslam kat luar tu. pekena nasi tak sampai suku, lauk udang, rebung lemak ngan perut dan kerabu paku + teh o es. tak bih gak nasik aku, lauk abih lak. hehe.. pas bayor, trus naik ke klinik tu balik. kena buat stresstest - berjalan atas trackmil. 6thn lepas, aku sempat sampai 6minit. ari nie tak tau laa lepas ke tak. nurse tu pasangkan laa segala wayar kat badan aku neh. bila mula jer mesin tu, ok laa.. tapi jejak jer 2 minit, aku dh start semput. fuhhh.. cungap2 gak tapi aku cuba belagak cam kuat laa plak. sampai ler dokte tanye aku, masa tu laa aku bitau aku dah semput. dokte suh brenti dan aku tgk graph yg kluar tu cam dah tak tentu arah. hahahaha! sah aku de problem. musti sbb lama tak jogging neh! pastu kena buat lak test utk lung. ni pestaim aku wat test utk lung. kena main tarik napas dan hembus dan tarik balik guna alat pe nama tah tu. semput seyy.. then pas tu br jupe dokte balik. tgk result xray aku sumer normal, cuma aku fail kat stresstest jer. lung function sumer ok. dia tak puah ati, then buat scan jantung lak. pun ok gak. cuma kena mik darah lagi utk jantung. ade ker nurse tu nak bukak tampalan yg belah kiri ni.. ish. ilang akai ker per? aku pun ulur tangan kanan lak utk dicucuk. dokte mik skit jer then dia kasi 2 jenis ubat utk mik kat farmasi bawah sambil ofer aku mc. akak kaunter tu leh lak tanye mc nk brp ari. aku kata laa kasi esok skali. hehehe! dpt pun aku mc 2 ari iaitu ari nie ngan esok. siap sumer tu, aku pun balik umah. alamak, nk ujan laa plak. dah ler bj ujan aku tak bwk. ish.. tawakal jer laa balik, kalo ujan, nasib ah. sampai kat mahameru, dah start ujan dah. aku rempit ah bantai 100km/j per lagi..hahaha! sampai umah basah kuyup. duk bwh kipas layan mata sat. dkt2 kul 4.15pm, gi opis jap nk key-in mc aku tu. citer laa lebey kurang kat mokcik admin then aku pun balik kat kul 5pm. paler lak tetiba pening satu macam, ish.. lama tak rasa weng2 camnie. ingat nak gi opis ana, gi UO kat sana. tapi cam tak larat lak. then aku decide gi singgah UO kat pantai hillpark. kat situ senang skit. sempat laa borong stok mknan spt megi, sardin dan gak makanan kucen. on d way tu, singgah beli ayam golek kat trafik light tu. skrg dah RM15 seko. 4thn lepas harga dia RM13 seko. heheh.. ! sambil2 layan Bella kat tv3, pekena laa ayam tu ngan nasik lemak yg Sula dah belikan. kenyang sey.. nie dari kul 8pm sampai laa skrg, aku duk layan pc jer. nk masuk cf cam takde mood nak borak psl paler aku still pening2 lalat. sat2 lagi nak mkn obat laa.. haa..

citer psl obat, ni ubat2 yg aku dpt tadi. setelah aku surf psl obat2 neh, pelik laa pulak. naper dokte kasi aku obat2 yg bercorak dan berentak antidepression? tak ker pelik, sbb aku gi jupe dia psl lung ngan jantung aku, tetiba dia leh kasik obat camnie. ish.. per citer neh??

1. Arcalion 200mg - Sulbutiamine is a new compound that has been described as being like Hydergine only better. It has been shown to facilitate wakefulness, improve long-term memory, speed up reaction time, decrease anxiety, and increase overall resistance to stress.

2. Prothiaden 25mg - is a market leader in the Indian antidepressant market. Prothiaden has a powerful antidepressant action with associated anxiolytic activity. It offers superior efficacy and a superior tolerability profile. An original research product, Prothiaden has withstood the test of time even against the latest antidepressants.

No comments:

Post a Comment