Nuffnang Ads

Wednesday, October 22, 2008

service motor

21 Oktober 2008 (Selasa) : service motor @ Soon Lian, Jln Pahang - dpt gaji, mmg aku bajet awal2 nak gi sebis motor. so semalam petang pas keje, aku bwk ler motor aku tuh. itu ari cam tak puah ati jer serbis kat tempat lain, tup2 aku gi semula kedai tempat aku beli motor aku neh. nak gi sana, ujan lebat. terpaksa berenti kat bwh LRT sentul dulu. tu pun aku kira kuar sharp gak tu dari opis. jenuh2 tunggu, call kedai tu, dorang tutup kul 7.30mlm. kira ok ler sbb taim tu baru 6.15pm. boring2 tu call la Incik Adil suh dtg temankan aku. haa. dia pun dtg ngan motor dia tapi tinggalkan kat bwh LRT sbb nak bwk motor aku laa kan .. dah reda skit ujan, gerak ke kedai motor. mamat yg salu repair motor aku tu pun ada, hah, trus tuju ke dia laa (rujuk gambar pertama). sembang itu ini suh tukar minyak itam, minyak gear. aku komplen bunyi, dia kata tu mebi plug, so tukar plug laa.. itu ari dah tukar rasanyee.. err.. ye ker? pahtu aku tanye ler psl tayar. haa.... kalo nk ori Nouvo, mau baham 500. fuh! then aku decide2, tukar tayar je laa dulu, tapi nak tayar besar. so dpt laa tayar sama besar dpn blakang. kalo ikutkan, yg asal tayar tu kecik. kautim2 dpt dpn blakang nyer tayar RM120 . aku ok jer tapi Inchik Adil tup2 kuar psl break.. haa... brek aku! pun tukar gak.. sementara tunggu dorang setelkan motor aku tu, aku usha2 lam kedai. ingat nak usha wiser gelap, skali tgk cam kaler2 biasa jer.. tak best! dah setel2 sume, aku pun bayar RM180 .. utk minyak itam, minyak gear, plug, break shake, tayar.. setel.. next: wiser ngan sidemirror lak.. her her her!! dan aku balik mlm tu layan corner ngan bestnyee .. yihaa !!

antara gambar motor aku yg ngah kena operet ngan pomen2:








No comments:

Post a Comment