Nuffnang Ads

Tuesday, December 1, 2009

(MLF) My Little Friend!

my new gadget! yess!! akhirnye aku berjaya gak kuatkan ati beli mende alah nie. dah alang2 ada cekgu, baik aku blajar truih kan?? ha.. aku bagi dia nama My Little Friend! (MLF) ewah.. si kenit nie aku beli kat AmCorp Mall ahad itu ari.. balik2 tu terus tukar string dia. sbb JD kata, tak best guna tali asal yg kluar dari kilang. so, tukar ngan string akustik baru la best! ewah.. mlm tu jugak laa start kelas belajar gitar yea anak2. berkat ajaran 'ex-staff Yamaha Music' ni, mampu gak aku main lagu Bintang - Anima. yess! walopon jari-jari amat lah perit dan jugak kebas2, aku epi sgt2.. mmg dari dulu nk tau cara main lagu nie dan jugak chord dia.. yay! even mmg slo ya amat laa aku nk pikap chord2 tu tapi atas berkat kesabaran 'cekgu', maka aku slamat da hafal! (walopon kedek2 lagi laa kan!).. tadi pun belajar chord baru lagi iaitu segala bagai chord yg guna minor2 neh.. slo2 blajar tab lak.. kali ni blajar lagu Winter Sonata.. lawak pun ada bila jari tergagau2 nk tekan strings.. hahahahah! ana ngan mary singgah umah jap tadi. sempat gak laa tunjuk eksen kat ana. tapi ana lagi laa eksen sbb dia leh blajar truih starting lagu Nothing Else Matter.. demm.. hahahahha.. at least, aku puas ati! dari dulu lagi aku impi nak terer main gitar (walopon tak terer, tapi at least tau laa sket2).. kira listing impian aku dah hampir tercapai sepenuhnye.. tinggal satu je lagi.. apa satu tu.. ? hehehehe.. nanti2 laa citer part tu.. nk sambung test chord lagi neh.. chowz!!

No comments:

Post a Comment