Nuffnang Ads

Friday, December 25, 2009

my 'special' trip

18 - 22 Dec 2009 - my first trip by train to somewhere in Northern Perak to meet my 'family'.perjalanan ke 'sana' mengambil masa almost 7hours. bertolak dari KL Sentral jam 8pm dan sampai dekat2 jam 4am. amat laa best sbb pestaim naik keretapi dan dpt jalan2 lam gerabak. yg syok bila dpt lepak dpn pintu train. rasa cam cite industan lak.. herherher! kitorg tak lepak sgt kat seat sbb de famili seblah tu asek duk gerak sana sini. ye, aku tau laa makcik tu bwk askar2 dia, tapi takyah laa kecoh sana sini. dah laa mkn McD bau satu gerabak! dennggg! so, kitorg angkat ponggong pegi cafe. aha.! utk pengetahuan korang yg tak penah naik keretapi utk long journey, dlm ni mmg ada cafe. tapi cafe kecik je laa.. harga mknan lam tu? rendah sket dari AirAsia oke! aku pekena neskepe utk ilang ngantuk, dia lak tah aku tak tau laa lapar ker hape, pekena sandwich. walhal seblom gerak tu da mkn nasik ayam.. hush.. ! anak sapaaa la neh. sepanjang perjalanan 7jam tu, 2 kali gak laa gi cafe. kali kedua pegi, aku bantai neskepe lagi dan jugak burger ayam yg ala-ala jeee rasanye. dan dia, oh my! pekena megi cup! lapor lagi kaa inchik? :P .. tgh2 duk syok balun..eh.. pulun.. tetiba de sorang pokcik ni duk tumpang satu meja ngan kami. hah tu dia, pokcik apa tah nama dia. duk sembang mcm2. kitorg ckp sepatah, dia berpatah2 plak. hehehe.. kang tak layan kang, kecikkk ati pokcik tu.. kan? kan? then balik ke seat semula n tido kejap.. takut gak tido telajak kang sampai Hatnyai lak.. err.. tak ker naya??? dekat2jam 3.45am, baru sampai destinasi yg dituju. yeahh! here i come..!


[19 Dec 2009] xtvt pertama kat umah tu, berkenalan ngan si kecik nie. memula malu2 lagi, ye laa, pestaim jumpa kan? dah lama tu, mcm2 lak dia wat perangai..hehe. xtvt pertama kitorg ari nie adalah mencari barangan skolah dia. tah mana tempat [aku da lupa port mana kitorg pegi] kitorg gi round. yg paling tak tahan bila jupe port permainan kanak2. skali ngan abah dia pun join sama.. ceh! tapi seingat aku laa, kat area Penang.. err. queensbay ke apa tah! ha.. btol la kot. tempat tu cantik, tepi laut. sempat laa bergambo.


then hari kedua [20 Dec 2009], berlibur2 di Lost World Tambun. amat laa best sbb aku rasa ini lah pestaim kot aku mandi kat tempat mcm nie. so far kat sunway lagoon, rasa2 aku laa, tak penah aku mandi..err.. ye la kot! mandi situ pun amik masa 3 jam, sampai kecut2 jari aku hah! then siap2 pegi mini zoo lam tu. err.. agak byk jugak laa binatang2, dah namanye zoo la kan? dan aku adalah amat geli pada ular, apatah lagi ular albino..eeiiwww..!! .. balik dari situ, singgah kat jusco jap. sempat aku beli suar trek..hehe!


hari ketiga lak [21 Dec 2009], pegi penang lagi skali. tu pun sbb nak meround dan bwk si kecik ni jalan2. sementara cuti skolah boleh laa bwk. kalo dak, takleh laa kemana2 jwbnye. tah mana hala mamat ni pusing, masuk kedah laa, penang laa.. hish! disebabkan pusing2 tu la, si kecik nie muntah lam keter.. alahai! tapi ari ni balik awal sket, sbb aku nk kena buat bekam angin! erkk.. pestaim nk wat, amatlah rasa takut2.. sbb aku tgk org yg penah buat tu, birat2 blakang.. aisey! sementara tunggu org tu dtg umah, sempat aku buat ayam masak merah utk dinner mlm tu.. hehehe! ye puan2, salah satu cara nk pikat famili pasangan kita adalah dgn masakan ye :P .. dekat kul 10.30pm, baru laa mokcik tu dtg. mak aih.. ! perit oke kena sedut ngan cawan bekam tu noq!! hasilnye, aku 'herk herk' sepanjang malam.. tu lom campo kentut2 lagi tu.. erkk! ringan sket badan!! nanti nk kena wat lagi.. at least 2-3 kali.. hemm.. next time aaaa.. ;)


then 22 Dec 2009 - hari last aku kat situ. stesen ni simple je, agak nostalgik sket..bole guna ayat tu? aha.. train sampai on time dan kami pun bertolak balik ke KL dgn selamatnye. ewahh! and i know, i gonna miss that budak kecik! hemmm!! insyaAllah, ada masa nanti umi dtg lagi yek.. :)

No comments:

Post a Comment