Nuffnang Ads

Sunday, May 30, 2010

perubahan

bila org tanye, best tak kawen? sure lam paler korang tu otometik cabang kan! hah.. satu, korang sirik mau hengat laa (salunye org refer pat tu).. tapi ada gak yg refer pada life yg dah share 2 org ni.. tapi aku lagi suka cite psl perubahan lam hidup. meh aku listkan..:

1.ye.. genap ari ni, dah 30 ari life aku tanpa okok! pecaya tak? (ni aku je laa yg benti.. suami blom lagi.. bila tah turn dia :P ) .. jika org kata berhenti merokok tu payah, bagi aku itu MUSTAHIL. kerana aku sendiri boleh buat! cuma tu laa,sebab utama adalah kekuatan lam diri tu yg penting. aku selagi tak cuba, tak tau rasa tu canner. hah! bila dah clean cam ni, bau okok lak yg aku alah.. hayooo! emm aku mmg NIAT dalam diri sendir. ONCE NIKAH, AKU TINGGALKAN OKOK! dan sebagai buktinya, dari 1 Mei hingga ke hari ini, belum satu sedutan pun lagi jejak ke paru-paru2 aku ni. hebat kan? her her! sbb tu bila org kata payah nk benti, its depend pada diri org tu sendiri. aku byk kena pikir skrg. kalo apa2 jadik kat diri aku...? idup ni hanya sekali..apa2 jadik kat jantung, paru2 aku, bukan ada jual kat kedai sparepart pun, tul dak? (ayat suami ye)..

2. pemakanan. ye, skrg kena jaga pemakanan.. mostly, aku akan masak kat umah. jarang laa makan kat luar kecuali ada time2 gak la. suami pun tak byk kerenah pemakanan. just ayam ngan telur saja. tu jer yg dia salu mintak pun. cuma sekali tu la, aku masak nasi ayam (setelah sekian lama tak buat - bley aku lupe resepi!).. nasi lembik sket tapi suami suka. sedap katanye.. hehehee.. next time bley wat lagi :) . salunye menu tak byk, kalo tak ayam masak merak, mesti ayam gurin, dan jugak telo gurin. suami lak bukan jenis mkn sayur pe lagi segala makanan laut. if aku nk makan ikan ker, lala ke kerang ker segala bagai yg dtg dari air spisisnye, makan taim keje je la kat Kupang or Cafe BNM tu. kalo masak gak, aku sorang je la mkn. buek ponat den yo!

3. cara percakapan .. aaaaaaaaa yg nie payah sket nak ubah especially kebelakangan ni. aku jadik makin emo, marah2, cepat terasa.. mebi sebab ..emmm... >:) harap2 suami memahami yerr... tah ler.. salah sket aku nk hangin, potpet potpet (ye! aku mmg mulut takleh diam) pahtu merajuk. hish.. sejak bila aku reti merajuk pun tak tau. pembawakan namanye neh! haishh! then tadi aku de tgk satu video psl kejadian awal manusia, maka, lepas2 nie, aku kena kawal percakapan. hehe.. errr... bley ker agak2?

No comments:

Post a Comment