Nuffnang Ads

Friday, November 4, 2011

kain

tadi pegi jalan TAR. memula antar repair kasut sukan Jai (nk jogging katanye) then trus cari tudung kat Muaz Textile. beli tudung panjang ala kadar sudah. tak perlu laa meghelib2 bagai, cukup laa pas dinner tu bley guna bwk pegi keje.. nk melaram lebey2 mlm tu pun, agak2 laa kan. kluar dari Muaz tu, pegi singgah Nagoya. Suli nak beli kain buat tudung katanye. loh! ku ingatkan dia nk beli tudung sesiap, rupanye nan ado yg berkenan dihati katanyer. dibelinye kain satin sebanyak 2meter utk aku jahit tepi.. jahit tepi jerrr laa mampu kan! sambil2 tu sempat gak laa usha kain2 yg bley tahan gak laa menarik lam nagoya tu. mostly kain baju kurung. err.. kalo beli, sure kena tempah, dan bila kena tempah, baik beli yg dah siap = cost sama jer pun malah ada yg lagi murah ko!

balik umah, aku bukak kain satin suli tu. ingat nak potong trus. skali budak kichik ini buat lintas langsung lak kat dpn aku dgn rasa bersalah nyer..nah! kena kelubung ngan kain satin mokde dia! hahahahaha..!! suka lak budak ammar nie main dlm kain tu. duk kekek2 lak tu! aiyaa...!!! tapi sempat gak laa aku siapkan dgn jayanye. tu pun amik masa sbb ammar dgn keadaan tak sehat tetiba, kena laa jahit secara berdikit. sambil aku jahit tu, sambil dia menahan nangis nak berdukung ajer keje nyer.. lagi pulak sbb mesin jahit aku tu last skali diguna tahun lepas masa duk alter dress nk kawen aritu ! maka dgn tehegeh2 nyer laa kan .. siap jugak jahit tepi, tapi cam tak brp cun! dgn gerak ati sorang kakak nie laa, skali aku 'sembat' sudahnyee... harap2 laa menjadik ngan jubah dinner si suli tu hah! phewwwhhh....

No comments:

Post a Comment