Nuffnang Ads

Tuesday, October 2, 2007

satu kenangan..

29 September 2007

Jam menunjukkan angka 1.20pagi. aku sendirian di dalam bilik. memikirkan apa yg bakal aku hadapi utk hari esok. mampukah aku menghadapinya atau kalahkah aku dalam perjuangan meneruskan hidup ini. kadang2 pelik pada hidup ini bilamana aku tidak dapat membuang kenangan dengan mudah. fikiran ini kuat untuk melupakan tapi hati tidak membenarkan. duhai hati, tolong lah aku. aku perlu lari dari rasa itu. aku perlu jauhkan diri dari cinta itu. aku perlukan hidup aku kembali. buangkan rindu ini jauh dari aku.. buangkan perasaan ini.. cinta telah membunuhku! cinta telah menghancurkan diriku.. dan mengapa cinta itu hadir kalau bukan untukku? seandainya semudah itu dia melupakan nya, mengapa tidak aku….? tolong lah aku wahai hati.…

Atas nama cinta – mengapa sukar untuk ku lepaskan cinta itu pergi. mengapa sukar utk ku buang nama itu. bermacam cara telah ku cuba untuk ku lupakan sehingga merosakkan diri ini! mengapa perasaan ini masih ada. Mengapa?? sedangkan cinta itu telah hilang dari hatinya? sedangkan aku masih berharap cinta kembali kepada aku? adakah aku yang terlalu memperbodohkan diri untuk menagih cinta itu kembali padanya? atau pun aku sendiri yang tidak menerima kehilangan itu? aku cuba hadapi kenyataan dengan menidakkan perasaan ini tapi mampukah hatiku menipu? mengapa tidak ku berlaku kejam pada diri ini? Tuhan tolong lah aku..

akhirnya air mata ini mengalir lagi. bila teringat di saat cinta itu hadir. di saat aku dan dia hilang dalam cinta. di saat kerinduan itu menyengah tangkai hati dan di saat itu aku sedar aku amat memerlukan dia. namun kini segalanya telah berakhir.. dan ku sedari, jiwaku telah kosong. jiwa ini telah hilang. kau telah bawa bersama pergi. sememangnya ku ingin lari dari kenangan, yang buatkan diri ini menjadi seseorang yang lain. aku ingin lari dari bayangannya yang sentiasa membayangi diri ini. yang mengejar ceria siangku, memburu lena tidurku. tapi aku percaya, aku akan tenang jua… satu masa nanti…


********************************
Atas nama cinta - Rossa

Aku wanita
Yang punya cinta di hati
Dan dirimu dan diri nya
Dalam hidup ku

Mengapa terlambat
Cinta mu telah pun dimiliki
Sedang diriku dengan dia
Tak begitu cinta

Mengapa yang lain bisa
Mendua dgn mudahnya
Namun kita terbelenggu
Dalam ikatan tanpa cinta

Atas nama cinta
Hati ini tak mungkin terbagi
Sampai nanti bila aku mati
Cinta ini hanya utk engkau

Atas nama cinta
Ku relakan jalan ku merana
Asal engkau akhirnya dengan ku
Ku bersumpah
Atas nama cinta

No comments:

Post a Comment